המחאה עבדה: מנכ"ל אובר פורש מהכוורת הכלכלית של טראמפ
טרוויס קלניק הודיע שהוא מוותר על כסאו בוועדה המייעצת לעסקים של הנשיא, על רקע קריאות להחרמת מוניות החברה לאחר שלא גינתה את החוק להגבלת הגירה של מוסלמים
מנכ"ל אובר, טרוויס קלניק הודיע אתמול (ה') שהוא מוותר על כסאו בוועדה המייעצת לעסקים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הוויתור המפתיע הוא תוצאה של תקנות ההגירה החדשות שעליהן חתם טראמפ בתחילת השבוע ושעוררו את זעמם של מיליוני אמריקאים. מעבר לכך שהתקנות מגבילות מאוד את הבאתם של עובדי זרים לארה"ב - חברות עמק הסיליקון מצאו שהן עשויות לגרום לבעיות עבור חלק מעובדיהן.
עד כה רוב חברות הטכנולוגיה כבר הצהירו באופן פומבי על התנגדותן לתקנות הללו. עם זאת מספר חברות טכנולוגיה לא הצטרפו למחאה, ביניהן אובר. חוסר התגובה שלה עוררה מחאת רשת וקריאות להחרמת מוניות אובר. בנוסף נטען שהחברה ניצלה את עומסי התנועה אל נמלי התעופה בארה"ב במהלך הפגנות המחאה על התקנות החדשות כדי להעלות את מחירי הנסיעה שלה.
קראו עוד בכלכליסט:
- דיימלר תייצר עבור אובר מונית אוטונומית
- אלון מאסק: אמליץ לטראמפ לסגת מהצו המגביל הגירת מוסלמים
- טראמפ לא עוצר: הנפגעים הבאים - החוסכים לפנסיה
קלניק. עוזב את הכוורת צילום:רויטרס
מדובר בתכסיס שאובר מבצעת באופן אוטומטי - העלאה של תעריפי הנסיעה בהתאם לתנאים הסביבתיים ולעומסי הביקוש. החברה התנצלה וטענה שהיא לא ביצעה את המהלך באופן מודע. במקביל, הישארותו של קלניק בוועדה של טראמפ גרמה לכך שהישארותו נתפסה כסוג של גיבוי מוכמן של מדיניותו של טראמפ. קלניק הבין מהר מאוד שאם הוא יישאר בתפקיד הוא עשוי להיתפס כמתנגד הגירה.
עבור אובר מדובר בבעיה. החברה מסתמכת לא מעט על מהגרים וזרים כנהגי מכוניותיה. יתרה מכך, החברה אף העמידה לרשות נהגיה קרן בהיקף של 3 מיליון דולר ושירותי סיוע משפטי במקרה שהם יצטרכו להתמודד עם בתי המשפט האמריקאיים. קלניק שלח מכתב הסבר לעובדי החברה שבו הסביר שהאמין שבחירתו לוועדה הייתה יכולה לסייע, אך שהוא מבין שמדובר במהלך שנתפס כתומך במדיניות, שבה, הדגיש קלניק, החברה לא תומכת ואף מתנגדת.