$
חדשות טכנולוגיה

וולמארט יוצאת למלחמה באמזון עם משלוחי פריים בחינם

רשת החנויות זקוקה למהלך דרמטי כדי להתמודד מול אמזון שהשתלטה על כשליש ממחזור המסחר האלקטרוני בארה"ב: אחרי שרכשה את אתר המסחר האלקטרוני Jet תמורת 3 מיליארד דולר, היא מבטלת את דמי המנוי

נמרוד צוק 13:1831.01.17
אחרי שקנתה את אתר המסחר האלקטרוני jet.com ב-3 מיליארד דולר כדי לחזק את התחרות שלה עם אמזון, וולמארט פותחת חזית נוספת מול ג'ף בזוס: החברה הודיעה על ביטול דמי המנוי שנדרשו עד כה כדי לקבל משלוח חינם תוך יומיים, והורידה את סכום המינימום להזמנה שנדרש כדי לקבל אותו מ-50 ל-35 דולר. כ-2 מיליון מוצרים שונים יכללו באופציית המשלוח החדשה.

 

המשלוח המהיר שניתן ללא עלות למנויי תוכנית "אמזון פריים" הוא אחת מנקודות החוזק העיקריות של אמזון, שלא חוסכת במאמצים כדי להגדיל את מספר הלקוחות הקבועים המשלמים 99 דולר בשנה על חבילת ההטבות הכלולה במנוי, כאשר על פי חלק מהערכות היא כבר הצליחה להכניס לתוכנית כמחצית מבתי האב בארה"ב. המהלך של וולמארט נראה כמכוון ישירות לפיתוי לקוחות שחושקים במשלוח החינמי אבל נרתעים מדמי המנוי הגבוהים ומההתחייבות לשנה.

 

כמעט חצי מבתי האב בארה"ב מחזיקים במנוי פריים כמעט חצי מבתי האב בארה"ב מחזיקים במנוי פריים צילום: בלומברג

 

נראה כי החברה הבינה שהיא חייבת לבצע מהלך דרמטי אם היא רוצה להתמודד בהצלחה מול אמזון, שהצליחה להשתלט בשנה האחרונה על קרוב לשליש מכלל מחזור המסחר האלקטרוני בארה"ב ואחראית לכ-50% מהצמיחה השנתית של התעשייה. כחלק מהמהלך מבטלת וולמארט את תוכנית ShippingPass שהושקה בקיץ האחרון והציעה משלוחים חינם ב-49 דולר בשנה.

 

המוצרים שיכללו בתוכנית החדשה כוללים בעיקר פריטים מתכלים, כגון מזונות ארוזים, מוצרי קוסמטיקה והיגיינה, לצד מוצרים רבי מכר מתחומי האלקטרוניקה הבידורית והצעצועים.

 

לדברי מארק לור, מנכ"ל יחידת המסחר האלקטרוני האמריקאית של וולמארט, הצעד הוא רק יריית הפתיחה לשורה של מהלכים חדשים שמטרתם "לשפר את חוויית הלקוח ולהאיץ את הצמיחה שלנו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x