כדי להקדים את אמזון: גוגל תרחיב את התמיכה בסייען הקולי
גוגל ממהרת לבסס את ה-Assistant שפיתחה בשוק הסמארטפונים לפני שחברות אחרות יזכו לדריסת רגל, ובמיוחד המתחרה אמזון, שאלקסה שלה טרם זמינה במובייל
גולת הכותרת של מכשירי הפיקסל שגוגל השיקה לפני שלושה חודשים היא ככל הנראה הגוגל אסיסטנט (Assistant), המקבילה של החברה לסירי של אפל או קורטנה של מיקרוספט. הסייען הקולי, שזכה לשבחים רבים, הוגבל עד כה רק למכשירי הפיקסל, אך על פי דיווח של BusinessKorea שצוטט באתר Mashable ביום שישי, גם מכשיר הדגל הבא של LG, ה-G6 יציע תמיכה באסיסטנט.
- מחקר: גוגל מנצלת את מנוע החיפוש שלה כדי להציג פרסומות עצמיות
- הטעות של גוגל: מלאי סמארטפוני הפיקסל אזל ועדיין לא ברור מתי יחזור לזמינות
- טוויטר מוכרת לגוגל את פלטפורמת פיתוח אפליקציות המובייל שלה
עבור גוגל, הפצת האסיסטנט על מוצרי צד שלישי היא פעולה מתבקשת. מיקרוסופט כבר הודיעה בשבוע שעבר על השקת שדרוג לאפליקציית קורטנה לאנדרואיד, שתאפשר למשתמשים להפעיל אותה ישירות ממסך הנעילה של המכשיר. גם אלקסה של אמזון החלה להפציע בכל מיני מוצרי חשמל, כגון מקררים חכמים של LG או טלוויזיות של יצרנים נוספים. עם זאת, אלקסה עדיין לא הוטמעה בסמארטפונים - ונראה שגוגל מנסה בכל הכוח למנוע התממשות של מצב כזה שעשוי להגביל את ההפצה של אסיסטנט בעולם האנדרואיד.
לא ברור האם LG תשתמש באסיסטנט רק במכשיר הדגל שלה או שהיא תטמיע אותו גם במכשירים נוספים כגון ה-V20 או מכשיר האנדרואיד One שהיא צפויה להשיק במהלך השנה בארה"ב. תכנית One שהחלה כמפרט למכשירים מוזלים בתמיכה של גוגל - הצליחה מעל למשוער. כעת לאחר שסדרות של מכשירי One הופצו במספר אזורים מתפתחים, החליטו בגוגל שהצעד הבא יהיה להפיץ את המכשירים גם במערב אירופה ובארה"ב. עד כה המכשירים כבר זמינים לרכישה בספרד ופורטוגל, ובקרוב גם בארה"ב.
מכשירי ה-One נהנים מתמיכה מלאה של גוגל ומשדרוגי תוכה בדיוק כמו מכשירי הנקסוס. זאת אומרת שמדובר במכשירים שתאורטית יוכלו להשתמש באסיסטנט. בהתחשב בכך שתג המחיר הממוצע של המכשירים האלה נע בין 200 ל-300 דולר, הם יאפשרו לקטגוריה חדשה של קונים לקבל גישה למערכות שעד כה היו זמינות רק למכשירי דגל. עם זאת על פי דיווח של The Information, השילוב של אסיסטנט ב-G6 צפוי להיות היחידי בטווח הקרוב במכשיר של שותפה. גוגל צפויה לאפשר את ההטמעה של אסיסטנט בהתאם לבקשות שיישקלו בנפרד.
מעבר למערכות הסיוע הווירטואליות, גוגל גם מנסה לדחוף את תחום המציאות המדומה (VR). פרויקט DayDream שלה - הגם שהוא מרשים מבחינה טכנית - עדיין לא זכה להצלחה. כעת, החברה דרשה ממספר יצרניות לספק ללקוחותיהן משקפי VR בחינם.