פייסבוק תציג סרטונים יותר ארוכים למשתמשים - כדי להתחרות בטלוויזיה וביוטיוב
עד כה פייסבוק נהגה לתעדף סרטונים קצרים - כאשר היא מעניקה למפרסמי הסרטונים תיוג "נצפה" לאחר כשלוש שניות
פייסבוק פרסמה פוסט בבלוג החברה אתמול (ה') בו היא מסבירה את השינויים שהיא מתכננת במדיניות הצגת סרטוני הווידאו בפיד של המשתמשים. עד כה פייסבוק נהגה לתעדף סרטונים קצרים - כאשר היא מעניקה למפרסמי הסרטונים תיוג "נצפה" לאחר כשלוש שניות. כעת על מנת לעודד פרסום של סרטונים ארוכים יותר, היא צפויה להעדיף הצגה של סרטונים בעלי שיעור צפייה ממושכת יותר בקיר של המשתמשים.
- הנשק החדש של פייסבוק נגד החדשות המזויפות: סדיקת תא ההדהוד
- פרסומות בשיחה: פייסבוק מכניסה מודעות למסנג'ר
- מרכז הנתונים השלישי של פייסבוק מחוץ לארה"ב יבנה בדנמרק
התיעדוף של פייסבוק יתבצע כך: ככל שהסרטון יצליח לשמור על הצופה למשך זמן ארוך, כך הרשת תפיץ אותו באופן נרחב יותר. מדובר במהלך שלמעשה מצטרף למדיניות שיוטיוב - שירות הווידאו של גוגל - כבר מיישם מזה שנים רבות. בסופו של דבר המהלך נועד לעודד צריכה של תכנים איכותיים יותר גם בפייסבוק. כאשר איכות מבחינתה שווה לזמן צפייה ממושך (יחסית) ככל האפשר.
בשלב הראשון, הסרטונים שיזכו לתיעדוף יהיו אלה באורך של לפחות 90 שניות. זה לא נראה כמו הרבה, אך ביחס לאורכם הממוצע של סרטונים בפייסבוק מדובר בכמעט סרט באורך מלא. ככל שניתן יהיה להציע יותר הפסקות פרסום, כך מן הסתם פייסבוק תעניק יחס מועדף לסרטונים אלו.
פרסום הוא אם כן שם המשחק במהלך הנוכחי. יותר מאיכות או מתוכן. אבל למרות זאת, יש כאן שני קשיים שלא בטוח שהרשת החברתית תוכל להתגבר עליהם. ראשית, לא בטוח שהצופים ישתפו פעולה עם יוצרי הסרטונים. השמתמשים התרגלו לסרטוני שלוש-שניות ולא ברור עד כמה הם יהיו מוכנים להתייחס לפייסבוק כאל סוג של תחליף טלוויזיה או יוטיוב.
מהפן החיובי יותר, התיעדוף החדש עשוי לגרום להתמקצעות של גורמי תוכן וידאו שינסו להציע תוכן איכותי יותר שיעודד צפייה ארוכה. זאת ועוד, יכול מאוד להיות שפייסבוק תנסה לייצר תכנים בעצמה כפי שנטפליקס או אמזון לא מהססות לעשות, או שהיא פשוט תרכוש אותם מיצרניות תוכן גדולות כגון ערוצי טלוויזיה, ליגות ספורט או חברות הפקה חיצוניות. מתחרתה של פייסבוק, טוויטר, כבר החלה לערוך ניסויים בשידור משחקי פוטבול בהצלחה יחסית גדולה, כך שהמהלך של פייסבוק הוא די מתבקש.