$
דו"ח טכנולוגי

גוגל אכזבה בשורת הרווח הנקי ברבעון הרביעי; שיעור המס שלה זינק מ-5% ל-22%

בעוד הכנסות ענקית הטכנולוגיה היכו את התחזיות ברבעון הרביעי וזינקו ב-22%, הרווח הנקי צנח ב-12% ל-5.3 מיליארד דולר - מתחת לציפיות המוקדמות. גוגל נהנתה מזינוק הכנסות ממכירת חומרה עם עלייה של כמעט 62% ביחס לרבעון המקביל

רפאל קאהאן 23:4726.01.17

אלפבית חברת האם של גוגל פרסמה היום תוצאות מעורבות לרבעון האחרון של 2016: בעוד הרווח הנקי של החברה ירד ב-12% - מתחת לצפי של האנליסטים, ההכנסות זינקו ב-22% ועלו על הציפיות המוקדמות. מניית גוגל יורדת כעת במסחר המאוחר ב-1.7%.

 

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון הרביעי ב-5.3 מיליארד דולר (7.6 דולר למניה). לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמד הרווח הנקי על 6 מיליארד דולר (7.06 דולר למניה). במקביל דיווחה החברה על עלייה של 22% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד עם כ-26 מיליארד דולר לעומת 21.2 מיליארד דולר בשנה שעברה. בשורת ההכנסות עלתה החברה על הציפיות המוקדמות שעמדו על 20.6 מיליארד דולר.

 

אחת הנקודות המעניינות בדו"ח נוגע להיקף המיסים שתשלם החברה. על פי דו"חות גוגל, היקף המיסים שהחברה תיאלץ לשלם גדל מ-5% לכ-22% מה שאומר שהמספרים המדווחים ייחתכו במעט לאחר החישוב.

 

מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג' מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג' צילום: אי פי איי

 

גוגל נהנתה מגידול עצום בהכנסות ממכירת חומרה - עם עלייה של כמעט 62% ביחס לשנה שעברה. המדובר ככל הנראה על מכירות סמארטפוני הפיקסל ורמקולי גוגל הום שמתחרים ברמקולי אקו של אמזון. גם מוצרי הכרומקאסט מיוצגים בקטגוריה הזו. בסך הכל נראה שההימור של גוגל לעבור למכור את החומרה שלה בעצמה השתלם.

 

השקיעו הרבה כדי לעמוד ביעדי המכירות של מכשירי פיקסל

 

סמנכ"לית הכספים של החברה, רות פורת, התגאתה ש"עם 22% עלייה בהכנסות, הגידול שלנו היה יוצא מן הכלל השנה. יוטיוב וחיפוש ממכשירי מובייל הובילו אותו. אנו גם רואים מומנט גדול בתחומי ההשקעות החדשים של גוגל". פורת מתייחסת בכוונה לתחום החיפוש במובייל שעשוי להוות את עקב האכילס של גוגל ככל שהמשתמשים יגדילו את השימוש בשירותים מתחרים ובפלטפורמות מדיה חברתית כגון פייסבוק.

 

ביצועי החברה היו בסך הכל מאכזבים ביחס לצפי של האנליסטים. אמנם ההכנסות עמדו ברוב היעדים אך הוצאות החברה בעיקר בסעיף התפעול היו גבוהות מאשר בשנה שעברה.

 

הבעיה העיקרית של גוגל היא שהחברה ביצעה לא מעט השקעות ברבעון האחרון על מנת לנסות ולעמוד ביעדי המכירה של מכשירי הפיקסל. גוגל, באופן לא צפוי, לא צפתה את הנהירה של הלקוחות אחרי מכשיריה החדשים ועד כה חלק ניכר מהדגמים עדיין לא זמינים לרכישה למרות שעבור חלקם עברו יותר משלושה חודשים מאז ההשקה.

 

זאת ועוד, גוגל נאלצה להגדיל את השקעותיה בגיוס תנועת גולשים לשירותיה המקוונים מה שבהכרח הגדיל את הוצאות התפעול שלה. בסך הכל מדובר ברבעון לא מזהיר במיוחד עבור ענקית האינטרנט - היא פתחה חזית חדשה מול יצרניות החומרה איתן היא הייתה עד כה בדרך כלל שותפה ולא מתחרה. בנוסף היא תיאלץ להיאבק עם ארבעה שירותי סיוע דיגיטליים עם כניסתה של סמסונג לתחום ברבעון הקרוב עם השקת מכשירי הגלקסי החדשים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x