הטעות של גוגל: מלאי סמארטפוני הפיקסל אזל ועדיין לא ברור מתי יחזור לזמינות
הסמארטפון של ענקית החיפוש זכה לביקורת משבחות אבל החברה לא צפתה כנראה את הביקוש ורוב דגמי המכשיר אזלו כבר חודש לאחר השקה
סמארטפוני הפיקסל שגוגל השיקה ברעש גדול לפני כשלושה חודשים כבר הספיקו להפוך למכשיר הנחשק ביותר בקרב חובבי האנדרואיד. אבל המכשירים שזכו לביקורות נלהבות ושהוכתרו על ידי לא מעט אתרים כמכשירי האנדרואיד הטובים ביותר בשוק סובלים מבעיה אחת - אי אפשר לרכוש אותם. על פי דיווח של אתר The Verge מאתמול (ד'), מלאי המכשירים הזמינים לרכישה אזל לחלוטין למעט מכשירי פיקסל שחורים עם 32 ו-128 גיגה-בייט מרחב אחסון. כל שאר הדגמים של הפיקסל ואחיו הגדול הפיקסל XL אזלו לחלוטין.
- טוויטר מוכרת לגוגל את פלטפורמת פיתוח אפליקציות המובייל שלה
- גוגל מאפשרת לשמור חיפוש באפליקציה גם אם אין לכם חיבור אינטרנט
- ציות מטריד: שיתוף הפעולה של אפל וגוגל עם הצנזורה הוא עליית מדרגה
מכיוון שאי אפשר למצוא את המכשיר בחנויות, הפיקסל נמכר באיביי במחירים גבוהים מאוד. בעיית האספקה של מכשירים מבוקשים תמיד מעוררת בעיות מלאי, כמו במקרה של האייפון 7 פלוס, שהמלאי שלו נגמר קצת לאחר ההשקה, אבל במקרה של גוגל וקבלן המשנה שלה HTC, המצב גרוע שבעתיים. מפעליה של היצרנית הטאיוואנית לא עומדים בביקוש: או החברה לא התבקשה להקצות מספיק קווי ייצור על ידי גוגל עצמה או שהיא פשוט מעדיפה לשמור על קיבולת ייצור לדגמיה.
בכל מקרה, מדובר בכישלון שיווקי אדיר. כמו האייפונים, הפיקסלים הם מכשירים שמניבים שולי רווח נכבדים מאוד לענקית החיפוש. מחיר הפיקסלים ביחס לעלות הייצור הופך אותם לרווחיים אפילו יותר מהאייפונים עבור אפל. קשה להאמין, אם כן, שמדובר בקונספירציה או בתעלול שיווקי - גוגל עצמה הודתה שמדובר בבעיה ושהיא לא צפתה את הביקושים למכשיר, למרות שאפשר לתהות כיצד החברה שיודעת יותר מכולם על רצונות הגולשים ומאווייהם לא הצליחה לזהות את העניין שמעורר המכשיר שלה בקרב קהל חובבי הסמארטפונים. האם מדובר במקרה שבו הסנדלר הולך יחף? אולי כדאי שבפעם הבאה גוגל תפנה לפייסבוק כדי שזו תסייע לה להעריך את העניין במוצריה העתידיים.