מאקרו טכנולוגי
מגיפה תריסים: מיקרוסופט נזכרה לשמור על פרטיות לקוחותיה
ענקית התוכנה ספגה ביקורת רבה על שימוש במידע אישי של לקוחותיה מבלי לקבל את הסכמתם, כעת היא מתקנת את הטעות. אולי חברות נוספות יפיקו לקחים דומים
בתחילת השבוע הודיעה מיקרוסופט כי העדכון הקרוב של ווינדוס 10 יספק לוח בקרה ייעודי שיאפשר למשתמשים לכוון ולהתאים את רמת הפרטיות שבה הם מעוניינים. זאת בתגובה לטענה שהועלתה כלפי תוכנת ההפעלה על הקלות הבלתי נסבלת שבה היא מרשה לעצמה למשוך מידע אישי על משתמשים ולעשות בו שימוש לצרכיה, מבלי לקבל לכך את הסכמתם מראש.
- מיקרוסופט וקוואלקום משקיעות ב-Team8 וסיטיגרופ מצטרפת כשותפה אסטרטגית
- מיקרוסופט זכתה בחוזה ענק של כמיליארד דולר עם משרד ההגנה האמריקאי
- הקונגרס האמריקאי נגד דלתות אחוריות: מהוות סכנה לביטחון המידע והפרטיות
הטעות הזאת של מיקרוסופט עלתה לה באסון יחצני ובכמה תביעות ייצוגיות. אבל מיקרוסופט לא לבד כאן. חברות נוספות נוהגות בפזיזות או אפילו בנבזיות ביחס למידע האישי של המשתמשים. אובר למשל הטמיעה את God View שאיפשרה לעובדיה לעקוב בזמן אמת אחרי המשתמשים בשירותיה, וכך להתאים את התעריפים של נהגיה לביקוש באזורים מסוימים. החברה נקנסה ב־20 אלף דולר על כך.
עולם הטכנולוגיה בנוי על שני מודלים עסקיים: בתשלום וחינם, כשהחוזה הבלתי כתוב הוא שאם שילמתם אתם לא צריכים לדאוג לפרטיותכם; ואם הורדתם תוכנה או שירות חינם כמו פייסבוק, גוגל וטוויטר אתם משלמים על זה במידה מסוימת בפרטיותכם, ובמידע על ההרגלים והעדפות הגלישה שלכם שעובר לגופים מסחריים. אולם חברות רבות לא עומדות בפיתוי ומנסות לנצל את הגישה שלהן למידע האישי של המשתמשים, גם אם שילמו עליו במיטב כספם. אך אם מיקרוסופט הגדולה הפנימה עכשיו את ההכרח לשמור על פרטיות לקוחותיה זו בשורה משמחת וצעד חשוב לכיוון הנכון: צריך לקוות שיותר חברות יבינו שהמידע האישי של המשתמשים לא שייך להן ואין להן שום זכות להשתמש בו ללא ידיעתם.