המיני-ואן האוטונומי של גוגל יוצא לדרך
וויימו החברה בת החדשה של אלפבית חשפה את הדגם שיוצר בשיתוף עם פיאט קרייזלר והכריזה שיגיע לכבישים כבר בסוף ינואר 2017. לדברי מנכ"ל החברה היא אף הצליחה לקצץ את עלות החיישנים ב-90%
- רוסיה חוסמת את הגישה ללינקדאין
- סמסונג חשפה שני מחשבי כרומבוק היברידיים שפותחו בשיתוף עם גוגל
- גוגל הסירה מעל 900 מיליון קישורים לתכנים פיראטיים במהלך 2016
"אנחנו מפתחים את כל החיישנים שלנו בעצמנו, והם כולם פותחו כשלנגד עינינו מטרה אחת: לטפל בצורה בטוחה במטלה המורכבת של נהיגה אוטונומית מלאה", אמר מנכ"ל וויימו ג'ון קראפסיק. לדבריו החברה הצליחה להוריד באופן זה באופן דרמטי את עלות הרכיבים - אם ב-2009 ערכת חיישני הלייזר מתוצרת חיצונית שהורכבה על רכבי החברה הניסיוניים עלתה כ-75 אלף דולר, פי כמה מעלותו של רכב לא-אוטונומי ממוצע, כיום הצליחה וויימו לקצץ את העלות ב-90%. המכוניות אמורות להגיע לכבישי קליפורניה ואריזונה כבר החודש.
בשעה שיצרניות רכב גדולות כמו פורד, GM וטויוטה מפתחות טכנולוגיית נהיגה אוטונומית משלהן, זו של גוגל כבר בשלה יותר וסביר כי החברה תוכל למצוא לא מעט יצרניות שיעדיפו לרכוש ממנה את הפתרון מאשר להשקיע משאבים רבים במחקר ופיתוח. בעבר רווחה בקרב אנליסטים שעקבו אחר התחום התפיסה כי חברות הרכב המסורתיות חוששות מחבירה לחברות טכנולוגיה כמו גוגל מפחד לתחרות ישירה ומחשש מפני מתן גישה למידע שהן יוכלו לשאוב ולאגור באמצעות הטכנולוגיה שתתוקן במכוניות. פיאט-קרייזלר איננה יצרנית הרכב היחידה שמשתפת פעולה עם וויימו - בחודש שעבר הצהירה הונדה כי היא בוחנת שיתוף פעולה עם החברה לשילוב הטכנולוגיה של גוגל ברכביה.
במסגרת שיתוף הפעולה, ביצעה פיאט-קרייזלר שינויים בצי של 100 רכבי פסיפיקה כדי להתאים אותם למערכות הנהיגה האוטונומית, שהותקנו במכוניות על ידי וויימו לאחר מכן. המכוניות נבדקו במתקן סגור של פיאט-קרייזלר במישיגן ובחודש הבא הן אמורות להתחיל לנסוע על כבישים ציבוריים באריזונה ובקליפורניה, אבל שתי החברות מעדיפות בשלב זה שלא להצהיר על מועד צפוי לתחילת השיווק המסחרי שלהן, אלא מתייחסות אליהן כאל שלב נוסף במחקר הרכב האוטונומי של וויימו.