נשארים בבית: ספייס X דוחה את הטיסה המאויישת הראשונה לחלל
חברת השיגור של אלון מאסק נאלצת לדחות את הטיסה, שנועדה לחזור ליכולת שיגור של חלליות מאוישות באמצעות רקטות מתוצרת אמריקאית, בחצי שנה. כדי להשקיט את החששות של נאס"א, היא תבצע שיגור ראשון ללא אנשי צוות
- SpaceX דוחה שיגור ראשון של רקטה שתוכנן לאמצע החודש: "צריכים עוד זמן"
- בעמק הסיליקון בחרו: אלון מאסק הוא היזם המוערך ביותר
- אלון מאסק מדגים: כך נוהגת המכונית האוטונומית
משימת השיגור של צוותים לתחנת החלל היא חלק מתוכנית של נאס"א בשם Commercial Crew שנועדה לחזור ליכולת שיגור עצמית של חלליות מאוישות באמצעות רקטות מתוצרת אמריקאית, לאחר שבשנים האחרונות בוצעו השיגורים הללו בידי ממשלת רוסיה, באמצעות רקטות סויוז ובעלות גבוהה של יותר מ-80 מיליון דולר לשיגור. לצד ספייס X לוקחת חלק בתוכנית גם בואינג, שבונה חללית חדשה בשם CST-100 סטארליינר. גם אצל בואינג חלו עיכובים בפיתוח, בשל קשיי מימון ובעיות טכניות, ועתה מתוכננת הטיסה הראשונה שלה לצאת לחלל באוגוסט 2018.
בעקבות הפיצוץ והחקירה שנועדה למצוא את הגורם לו (שהתברר כדליפה במהלך תהליך התדלוק כתוצאה מנהלים שגויים) נאלצה החברה לקרקע את כל צי רקטות הפלקון 9 שלה ולעכב את השיגורים הלא מאוישים שתוכננו לחודשים שאחרי התקלה. בנוסף, היא עיכבה את השיגור הראשון של רקטת הפלקון הבי הגדולה יותר במספר חודשים, לתחילת 2017. חידוש שיגורי המטען הסדירים נדחה לחודש הבא.
בעיה נוספת עמה נאלצת החברה להתמודד כרגע היא חוות דעת של ועדת בטיחות טיסה של נאס"א הקובעת כי נהלי התדלוק יוצאי הדופן של החברה יהוו סכנה לחיי הצוות במקרה של טיסה מאוישת. בשל השימוש בדלק המקורר לטמפרטורה נמוכה במיוחד, שמספק לרקטה עוצמת שיגור גדולה יותר מהמקובל, תיאלץ החברה לבצע את השלב הסופי של התדלוק כאשר האסטרונאוטים כבר ישובים ברכב השיגור, ולטענת הועדה מדובר בחריגה קיצונית מנהלי הבטיחות המקובלים. קבלת המלצות הועדה על ידי נאס"א עלולה לעכב ולסבך עוד יותר את האפשרות של שיגור טיסה מאוישת על ידי החברה.