ניתוח כלכליסט
ייאוש אינו אופציה או למה האוספרטי מעניינת את סקויה
בשוק האפליקציות הנוכחי, ההצלחה של האוספרטי הצליחה למשוך את תשומת ליבם של כמה מהמשקיעים הגדולים בעמק הסיליקון. עכשיו נותר לראות האם הניסיון של המייסדים ימנע את ההתרסקות
היזמים שעומדים מאחורי האוספרטי יודעים דבר או שניים על הצלחה וכישלון. בן רובין ושאר היזמים מאחורי אחת האפליקציות המצליחות ביותר באפסטור היום כבר הביאו אפליקציה אחת להצלחה מרשימה ואף ידעו לזנוח אותה כאשר הבינו שאין לה עתיד. ההתחלה שלהם היתה ב-Yevvo שהתמקדה גם היא בתחום השידורים החיים, ואז השיקה את מירקט, שהיתה הצלחה רגעית. לאחר מספר חודשים הבינו מייסדי החברה שאין לה זכות קיום ללא רשת חברתית תומכת, ובצד אמיץ נוסף ובגיבוי המשקיעים סגרו את מירקט וחיפשו כיוון חדש.
- "המראיינות שיחקו אנגרי בירדס": סיפורי הזוועה של מחפשי עבודה מחוויית הגיוס
- תראפיקס ביו תנסה לגייס 11 מיליון דולר בהנפקה בארה"ב
- לאחר שקיבלה אישור מה-FDA: נוירודרם תנסה לגייס 75 מיליון ד' בנאסד"ק
באופן לא מפתיע, גם הכיוון החדש היה בתחום השידורים החיים, אבל בהאוספרטי מדובר בשידורים קבוצתיים עם מספר פיצ'רים ייחודיים. האוספרטי תפסה כמו אש בשדה קוצים והפכה להיות אפליקציה לוהטת שלכדה את עייני המשקיעים הגדולים ביותר בעמק הסיליקון, שהחלו להתחרות על השקעה בחברה. הזוכה הגדולה היתה סקויה, שהשתתפה בסבב הגיוס הנוכחי בסך 52 מיליון דולר. סקויה יודעת דבר או שניים על השקעה בחברות דוגמת האוספרטי. ההשקעה שלה בווטסאפ הפכה 50 מיליון דולר למיליארדי דולרים.
למה סקויה רוצה את האוספרטי? סקויה מבינה שיש כיום אפליקציות מעטות שיכולות להצליח. תקרת הזכוכית לכל אפליקציה הפכה להיות נמוכה מאוד, משתמשים מורידים כיום הרבה פחות ומשתמשים בחלק קטן אפילו יותר. מיליוני משתמשים בזמן קצר הם סיבה טובה לתת הזדמנות לאפליקציה חדשה. אמנם יש דומות לה, אבל היו גם אפליקציות מסרים לפני ווטסאפ. סקויה, גריילוק, אלף וכל המשקיעים האחרים יודעים שעם הפופולריות הנוכחית של האוספרטי, 52 מיליון דולר הם דלק שיכול להעיף את החברה לשמיים.
מצד שני, הרבה אפליקציות שעפו לשמיים,התרסקו לרצפה כשהדלק אזל. האנשים שעומדים מאחורי האוספרטי יודעים דבר או שניים גם על התרסקות ויש לקוות שהפעם ידעו גם למנוע אותה.