סופר-אמזון: החברה השיקה סופרמרקט ללא קופות או קופאים
סניף ראשון של "אמזון גו" שנפתח בסיאטל מאפשר ללקוחות לשלם על המוצרים דרך האפליקציה של החברה. בהמשך מתוכננים עוד 2,000 סניפים במתכונת דומה
11:0206.12.16
אמזון ממשיכה את ההתרחבות שלה אל מחוץ לעולם הווירטואלי עם קונספט חדש לחנות פיזית, שמשתמשת בטכנולוגיה כדי לחסוך את המעבר בקופה: החברה החלה להפעיל במתכונת פיילוט סניף ראשון של "אמזון גו" בסיאטל, סופרמרקט שכונתי שמאפשר ללקוחות לקחת את המוצרים שהם רוצים, לצאת איתם מהחנות ולהסדיר את התשלום דרך אפליקציית המובייל של החברה באופן אוטומטי. הסניף, שממוקם בסמוך למטה החברה בעיר, נפתח בשלב זה לשימוש עובדיה בלבד והוא צפוי להיפתח לקהל הרחב בתחילת השנה הבאה.
החנות, לדברי החברה, מצוידת במערך של מצלמות וחיישנים המחוברים למערכת בינה מלאכותית, בדומה לאלו שמותקנות ברכבים אוטונומיים, טכנולוגיה שמאפשרת לה לעדכן באופן אוטומטי את עגלת הקניות הווירטואלית של הקונה בהתאם למוצרים שהוא לוקח מהמדף ומניח בשקית. כאשר המשתמש נכנס לחנות הוא מזדהה דרך האפליקציה, ובסיום הקנייה החשבון מתווסף למנוי אמזון פריים שלו.
קראו עוד בכלכליסט:
- אמזון מציגה: בינה מלאכותית לכולם
- אינטרנט מהיר? אמזון מעבירה מידע במשאיות
- דיווח: אמזון מעוניינת לרכוש חברת מסחר מדובאי בסכום של מיליארד דולר
על פי מסמכים פנימיים של אמזון שדלפו לתקשורת, היא מתכננת לפתוח כ-2,000 חנויות דומות ברחבי ארה"ב. מסגרת הזמן למהלך עדיין לא ידועה, ובשלב זה לא ברור האם בכוונתה של החברה להפוך את החנויות לערוץ הכנסות משמעותי או שמדובר יותר במהלך שמטרתו העיקרית היא לחזק את נוכחות המותג במרחב הציבורי ולהדגים את יכולותיה הטכנולוגיות.
זה איננו הניסיון הראשון של החברה בהפעלת חנויות פיזיות - החברה פתחה בשנה שעברה חנות ספרים ראשונה בסיאטל, והיא מתכננת לפתוח חנויות ספרים נוספות בסן דיאגו, פורטלנד, ניו יורק ושיקגו. אמזון מבצעת בשנים האחרונות צעדים רבים של התרחבות אל מעבר לתחומי הקמעונאות הדיגיטלית ומוצרי האלקטרוניקה וכיום חלק משמעותי מפעילותה הוא בתחומי הפקת ויצירת התוכן הטלוויזיוני, שירותי ענן ופיתוח סייענים אישיים מבוססי בינה מלאכותית, לצד מיזם התובלה והלוגיסטיקה הענק שלה שמיועד בשלב זה לצרכיה הפנימיים.