$
הייטק והון סיכון

גוגל משקיעה בסטארט-אפ הישראלי למונייד

זרוע ההשקעות של גוגל, גוגל ונצ'רס, השתתפה בסבב גיוס של 34 מיליון דולר. למונייד השיקה השנה ביטוח בית ורכוש בניו יורק והיא מתכננת להתרחב גם לקליפורניה בקרוב

מאיר אורבך 17:0005.12.16

למונייד הסטארט אפ הישראלי לתחום הביטוח גייסה 34 מיליון דולר ובכך משלימה גיוסי הון של 60 מיליון דולר בתוך שנה. בין המשקיעים בסבב החדש: גוגל ונצ'רס, זרוע ההשקעות של גוגל, קרן הון הסיכון האמריקאית ג'נרל קטליסט, Thrive Capital השייכת לג'וש קושנר שהוא מבעלי חברות הביטוח הדיגיטליות הגדולות בארצות הברית וגם אחיו של ג'ראד קושנר שנשוי לביתו של דונלד טראמפ, וטאסק קפיטל המתמחה בנושאים רגולטורים. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הנוכחיים של החברה סקויה קפיטל, אלף ו-XL Innovate קרן ההשקעות של חברת הביטוח XL.

 

בשיחה עם "כלכליסט" מספר שי וינינגר, נשיא החברה ואחד ממייסדיה: "עברה עלינו שנה סוערת מאוד, במהלכה הקמנו חברת ביטוח במקום הכי קשה מבחינה רגולטורים, גייסנו 60 מיליון דולר בשלושה סיבובים ואנחנו מוכנים לשנה הבאה עם תחילת פעילות בקליפורניה".

 

שי וינינגר ודניאל שרייבר. מייסדי למונייד שי וינינגר ודניאל שרייבר. מייסדי למונייד צילום: יעל וויסנר-לוי

 

למונייד מעסיקה כיום 27 עובדים מחציתם בישראל והשאר בניו יורק. במהלך השנה האחרונה השיקה החברה את פעילותה עם ביטוח בית ורכוש בניו יורק שזכה לכותרות רבות בעיר. במקביל לגיוס החדש מכריזה החברה על רצונה להיכנס לקליפורניה כחלק ממהלך התפשטות בכל ארצות הברית "אנחנו מנסים להעסיק כמה שפחות עובדים וליצור כמה שיותר הכנסות", אומר וינינגר. "אחד העומסים הפיננסים שיש על חברות הביטוח הוא כוח האדם העצום, שצריך לתת מענה באופן ידני על כל נושא. אנחנו עובדים באמצעות בוטים ו-AI שמאפשר לנו לשמור על החברה קטנה ומצד שני לתת מענה מהיר לכל צרכי הלקוחות. הכל אצלנו עובד באופן אוטומטי".

 

"אנחנו מאמינים שניירת וסוכני ביטוח יכולים להיות מוחלפים בבוטים ומערכות ללימוד מכונה. הצלחנו לפצח את הנוסחה לעשות את זה גם בעוד מקומות בארצות הברית וגם במוצרים נוספים", אומר דניאל שרייבר, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה. "התגובות שאנחנו מקבלים על המערכת שלנו מראות שלראשונה לאנשים נעים לעבוד עם חברת ביטוח".

 

למונייד מפעילה מערכת ביטוח במודל של P2P, כלומר כל המבוטחים ערבים אחד לשני. מצב של ערבות הדדית מקטין משמעותית את הסיכון בהונאה, ומכיוון שאחד הגורמים המרכזיים לעלות הגבוהה בתחום היא ההונאות הרבות, כתוצאה יורד גם המחיר. על פי למונייד, כ-38% מתביעות הביטוח הן הונאות שגורמות לכל פרמיה לעלות משמעותית. מרבית חברות הביטוח מפילות את הסכום על הלקוחות. בעזרת המודל החדש למונייד מקווה להקטין את ההונאות. מה שנותר מהפרמיה מועבר לעמותה ללא מטרות רווח או לעמותה לבחירת המבוטח. מערכת הביטוח של למונייד משתמשת בבוטים לרשום לקוחות לביטוח ואף משלמת דרכם תביעות ללא התערבות אנושית.

 

"אנחנו מחפשים חברות שיש להם את הפוטנציאל לשפר משמעותית את חווית הלקוח ואת זה אנחנו רואים בלמונייד. החברה רותמת שורה שלמה של טכנולוגיות עם עיצוב מרשים. הגישה של למונייד מאפשרית לה להתרחב בצורה משמעותית ב-2017.

 

למונייד גובה ממבוטחיה תשלום בסיסי נמוך ביותר ואפשרות לקבלת רווחים שמוחזרים למבוטחים. החזר הכספים נולד כתוצאה ממחקר של פרופ' דן אריאלי, המשמש כמנהל התנהגות ראשי (Chief Behavioral Officer) בחברה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x