עסקת ענק בסמסונג: רוכשת חברת הנדסה טכנולוגית לרכב תמורת 8 מיליארד דולר
העסקה הגדולה אי פעם לענקית הקוריאנית: תשלם 112 דולר על כל מניית הרמן אינטרנשיונל האמריקאית - 28% מעל מחירה בניו יורק. הרמן מחזיקה בצבר הזמנות של 24 מיליארד דולר ורשמה ב-2015 הכנסות של 7 מיליארד דולר
חברת סמסונג הודיעה היום (ב') על רכישת חברת הנדסת החלקים לרכב הרמן אינטרנשיונל (Harman International Industries) תמורת 8 מיליארד דולר במזומן - הרכישה הגדולה אי פעם של סמסונג מחוץ לקוריאה.
- סמסונג מתנצלת על הנוט 7 ודוחה את השקת הגלקסי S8
- משטרת סיאול פשטה על מטה סמסונג בחשד שבכיריה היו מעורבים בשחיתות
- סמסונג תצייד את הגלקסי S8 בסייען דיגיטלי פרי פיתוחה
סמסונג תשלם 112 דולר לכל מניית הרמן - פרמיה של 28% על מחיר המניה בנעילה של שישי בבורסה של ניו יורק, 87.65 דולר (מחיר השיא של מניית הרמן שנרשם באפריל 2015 עמד על 145 דולר).
העסקה נועדה להפוך את סמסונג לבעלת תפקיד מרכזי בתעשיית טכנולוגיית הרכב העולמית. חברת הרמן הגבירה משמעותית בשנים האחרונות את מעורבותה בתעשיית ההנדסה לרכב - תחת הנהגתו של המנכ"ל דינש פאליוואל (Dinesh Paliwal) וזכתה בחוזים גדולים מאד של ג'נרל מוטורס ופורד.
צבר ההזמנות של הרמן עומד על 24 מיליארד דולר, יותר מפי 3 מרמת ההכנסה השנתית שלה. את שנת 2015 סיימה הרמן עם הכנסות של 7 מיליארד דולר ורווח נקי של 700 מיליון דולר. על פי העסקה, הכפוכה לאישור בעלי המניות של החברה הנרכשת, הרמן תישאר חברה עצמאית, שתתנהל כחברה בת של סמסונג.
בדיווחים בתקשורת על העסקה נטען כי הרכישה תספק לסמסונג ידע נרחב על ההתפחויות הטכנולוגיות בתעשיית הרכב, ובמקביל יסייע לה להפיק נתונים רבים על ההתנהגות המשתנה של הלקוחות בחיבור של עולם המובייל והרכב.
סמסונג ניסתה בעבר להיכנס לעולם הרכב, כשבשנת 1995 השיקה את יצרנית המכוניות סמסונג מוטורס - בשיתוף פעולה וסיוע של ניסן. המשבר הפיננסי הגדול באסיה בסוף שנות התשעים אילץ את הקונצרן הקוריאני למכור את הפעילות לחברת רנו הצרפתית.