יום הרווקים הסיני: עליבאבא שברה את שיא הקניות של השנה שעברה
ענקית הסחר המקוון מכרה פריטים ב-17.8 מיליארד דולר. המוצרים הנמכרים ביותר: אייפונים של אפל, בגדי ספורט של נייקי ואדידס ומכשירי חשמל של האייר
ענקית המסחר הסינית עליבאבא ניפצה את שיא המכירות שנרשם בשנה שעברה ביום הרווקים הסינים. החברה דיווחה כי מכירותיה השנה צמחו ב-32% והסתכמו ב-17.8 מיליארד דולר, זאת לעומת השיא הקודם שעמד על 14.3 מיליארד דולר. "בשנת 2013 עמדו המכירות על 5.14 מיליארד דולר והשנה הגענו למספר הזה בשעה אחת", דיווח החברה בבלוג החי שלה מוקדם יותר היום. לפי החברה בכל שנייה בוצעו 175 אלף הזמנות, כאשר 85% אחוז מהרכישות נעשו על ידי טלפונים ניידים.
- שימו כסף בצד: יום המכירות המטורפות של עליבאבא יתקיים ביום שישי הבא
- חקירה נגד עליבאבא בארה"ב; במוקד: דיווחי המכירות ב"יום הרווקים"
- יום הרווקים הפראיירים
כבר מוקדם יותר, בסביבות השעה 13:30 שעון ישראל, דווח כי קצת יותר מארבע שעות לפני תום יום הרווקים הסיני, עקפה עליבאבא את שיא המכירות של השנה שעברה. ענקית הסחר המקוון ביצעה עד שעות הצהריים שעון ישראל מכירות בשווי של 91.2 מיליארד יואן (14.3 מיליארד דולר), בדומה לסכום שהשיגה בסוף היום בשנה שעברה. סכום זה גבוה מהמכירות שהושגו בבלאק פריידי ובסייבר מנדיי ביחד. המוצרים הנמכרים ביותר כללו את מכשירי האייפון של אפל, בגדי הספורט של נייקי ואדידס ומכשירים חשמליים של האייר.
יום הרווקים הסינים התחיל ברגל ימין. ענקית הסחר המקוון עליבאבא מסרה כאמור כי כבר בשעה הראשונה של יום המכירות השנתי, נרשמו עסקאות בשווי של מעל 5 מיליארד דולר, גבוה ב-30% לעומת השעה הראשונה בשנה שעברה.
האירוע הנמשך 24 שעות מתקיים בכל שנה ב-11 בנובמבר. הוא החל כתגובה של סטודנטים סינים ליום האהבה המערבי, אך מאז 2009 השתלטה עליו עליבאבא והוא הפך למדד להצלחה שלה ואף מספק הצצה למעבר של הצרכנים הסינים לקניות מקוונות, בעיקר באמצעות מכשירי הסמארטפון.
האירוע נפתח השנה בטקס ספירה לאחור במטה של עליבאבא בסין בהשתתפות דיוויד בקהאם, שחקן הכדורסל לשעבר קובי בראיינט והשחקנית סקרלט ג'והנסון. עם זאת, הזמרת קייטי פרי ביטלה ברגע האחרון את השתתפותה בשל מקרה חירום משפחתי. מכירות בשווי מיליארד דולר בוצעו כבר בתוך חמש הדקות הראשונות של האירוע, שכן רבים ביצעו הזמנות מוקדמות. יתרה מכך, לפי הנתונים של עליבאבא, 84% מהמכירות בשעתיים הראשונות בוצעו באמצעות מכשירים ניידים.
ההערכות דיברו על כך שהמכירות בכל הפלטפורמות של עליבאבא, הכוללות את Tmall ואת טאובאו (Taobao) יעמדו השנה על מעל 20 מיליארד דולר, זאת לעומת כ-14 מיליארד דולר בשנה שעברה. "עליבאבא קרוב לוודאי שתשבור השנה שיא נוסף של מכירות יום הרווקים, שכן הסינים אוהבי המבצעים יעשו קניות ויתעלמו מהדיבורים על האטה בכלכלה הסינית", אמרה אנדריאה צ'נג, אנליסטית בחבחרת המחקר eMarketer. "מותגים זרים רבים שאין להם כלל נוכחות בסינית, ינצלו את יום המכירות לחשיפה בקרב הצרכנים הסינים".
עליבאבא אינה הקמעונאית היחידה המשתתפת ביום המכירות הזה. יריבתה הגדולה בסין JD.com וחברות קמעונאות רבות נוספות מציעות הנחות גדולות.