פייסבוק פותחת את המסנג'ר למפרסמים ומשיקה אפליקציה חדשה למדינות מתפתחות
הרשת החברתית מיישמת את החלטתה למנף את פלטפורמת המסרים המיידיים שלה לטובת פרסום ממוקד. במקביל היא מציעה אפליקציה רזה דמויית סנאפצ'אט שמיועדת לאזורים מתפתחים
פייסבוק פתחה את פלטפורמת הצ'ט שלה, מסנג'ר, למפרסמים ומפתחים, כך על פי דיווח היום (ד') של אתר טקראנץ'. הפלטפורמה החדשה תספק כלים לשליחת הודעות פרסומיות. הפרסומות יוצגו רק אם המשתמש הביע לפני כן התעניינות בחברה או במוצריה על ידי הקלקה על באנר, לייק לדף החברה או השתתפות בדיון בעמוד שקשור למפרסם. פייסבוק הצהירה גם שהיא תשאיר בידי המשתמש את האפשרות לחסום את שליחת ההודעות.
- האמת נמצאת אי שם: הדיסאינפורמציה ברשת שוברת שיאים
- פייסבוק נושפת בעורפה של לינקדאין עם כלי לפרסום מודעות דרושים
- פייסבוק מצאה דרך להגדיל את ההכנסות: פרסום בטלוויזיה
עסקים שירצו ליצור קשר עם משתמשים ייאלצו לבצע זאת בדרכים מקוריות. למשל, במקום לשלוח משתמש שהקליק על פרסומת לאתר מחוץ לפייסבוק, ניתן יהיה לשלוח אותו למסנג'ר ולפתח עימו דיאלוג דרך פלטפורמת הצ'טבוטים של פייסבוק. זה מהלך שמזכיר מאוד את מערכות המכירה הפרימיטיביות שמציעות את עזרתן כאשר אתם גולשים לאתרי מסחר מסויימים.
הפלטפורמה מאפשרת למפתחים לקבל מידע מפולח על מקור הטראפיק שמתקבל - אם דרך פרסומות, סטטוסים או סתם לייק. עם זאת, על פי ההיגיון של פייסבוק, מספיק שתעשו לייק לסטטוס של מישהו שפרסם מוצר וכבר תיכנסו לרשימת השליחה של החברה. עסקים ממולחים ומומחי מדיה חברתית בוודאי ילמדו היטב את מכלול התסריטים האפשריים והדרכים לעקוף אותם.
עם זאת, לפייסבוק אין אינטרס לגרום למשתמשים להימנע משימוש בפרסומות, החברה נמצאת כבר כיום תחת בדיקה מדוקדקת של האיחוד האירופי שכבר הכריח אותה להימנע מלשתף מידע בין משתמשי ווטסאפ והרשת החברתית. מה גם שאם המערכת תהפוך למכונת ספאם, המשתמשים עלולים לנטוש בהמוניהם ולהימנע משימוש במסנג'ר לחלוטין. לא משהו שפייסבוק מעוניינת שיקרה. החברה תיאלץ לעקוב ולהתאים את מערכת האיזונים והבלמים שתאפשר לה להוון את המסנג'ר ועדיין למנוע מהמשתמשים להרגיש כמו תיבות דואר זבל.
במקביל להכרזה הזו, פייסבוק השיקה אפליקציה חדשה שנקראת פלאש ושמיועדת לפעול באיזורים מתפתחים. מדובר באפליקציית מסרים מיידיים בעלת תכונות כמו של סנאפצ'אט. האפליקציה מיועדת לפעול גם באזורים בהם אין קליטה רציפה או יעילה. היא מיועדת לבלום את הצמיחה של סנאפצ'ט שהופכת יותר ויותר פופולרית, בעיקר בקרב צעירים. לעומת פייסבוק שממוצע גילאי המשתמשים שלה עלים בהתמדה. בשלב הראשון האפליקציה הושקה בברזיל והיא צפויה להגיע למדינות מתפתחות נוספות בהמשך השנה.