פייסבוק מצאה דרך להגדיל את ההכנסות: פרסום בטלוויזיה
ייתכן שברשת החברתית מצאו שיטה לעקוף את ההאטה הצפויה בגידול ההכנסות מפרסום באמצעות הצגת פרסומות וידיאו למשתמשי סטרימינג. החיבור יאפשר למפרסמים התאמה מדויקת יותר לקהל היעד, גם אם המשתמש אינו מזדהה עם חשבון הפייסבוק שלו
- חקירה פלילית נגד פייסבוק בגרמניה: האם הרשת החברתית העלימה עין מתכנים נאציים?
- חבר למשחק: פייסבוק פונה לספורט הדיגיטלי
- פייסבוק היכתה את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון השלישי
המודעות יימכרו למפרסמים באופן דומה לפרסומות וידאו רגילות שמופצות דרך השותפות העסקיות של פייסבוק החברות ברשת הפרסום Audience Network. בשעה שפרסומות על גבי אפליקציות סטרימרים אינן דבר חדש, החיבור עם מסדי הנתונים ומגנוני הטיווח של פייסבוק יכול לאפשר למפרסמים להתאים אותן לקהל היעד בצורה מדויקת הרבה יותר ממה שנעשה עד כה. החברה יכולה להציע למפרסמים אפשרויות טיווח מסוימות גם כאשר המשתמש כלל אינו מזדהה עם חשבון הפייסבוק שלו מול אפליקציות הסטרימר, באמצעות זיהוי כתובת ה-IP של המשתמש.
"תחום הטלוויזיה על גבי האינטרנט מתרחב במהירות מבחינת מספרי הצופים, אבל היכולת לבצע טיווח יעיל, מבחינת משווקים ומנהלי תוכן, משתרך מאחור. הפרויקט של פייסבוק הינו דוגמה לחשיבה מתקדמת שרשת A+E מחויבת אליה", הצהירה החברה בתגובה לפניית אתר recode, שדיווח על הסיפור.
על אף דו"ח רבעוני חיובי, שהביס את תחזיות האנליסטים והציג נתונים חיוביים בכל המדדים, ירדה מניית פייסבוק לאחר פרסומו והיא ממשיכה להיסחר בימים האחרונים סביב 120 דולר, כ-6% פחות מערכה לפני הפרסום. הסיבה לכך היא התחזית שהציגו מנהלי החברה בשיחת המשקיעים לאחר שחרור הדו"ח, לפיהם הגידול המהיר בהכנסות מפרסום שהחברה נהנתה ממנו ברבעונים האחרונים צפוי לסבול מהאטה משמעותית בעתיד הקרוב, בשל הגעה לרוויה בשוק האמריקאי. הנסיון הנוכחי לחדור גם לפרסום על מסכי הטלוויזיה נראה כאחד הצעדים הראשונים בניסיון לגוון את מקורות ההכנסה של החברה.