טנסנט הסינית תשקיע כ-300 מיליון דולר בתעשיית הקולנוע
ענקית האינטרנט פוזלת לתחום הקולנוע עם השקעה גדולה בתחום. תעשיית בתי הקולנוע בסין רשמה בעשור האחרון שיעור צמיחה של 50% מדי שנה מה שהוביל חברות כגון טנסנט ועליבאבא לפתוח חטיבות הפקה ייעודיות
המלחמה העיקשת בין שתי חברות האינטרנט הגדולות בסין, עליבאבא וטנסנט, עוברת לשדה קרב אחר: תעשיית הקולנוע. טנסנט מתכוונת להרחיב את הנוכחות שלה בתחום הקולנוע, ומתכוונת להשקיע 300 מיליון דולר במהלך השנתיים הקרובות במגוון של סרטים מקומיים והוליוודיים.
- שימו כסף בצד: יום המכירות המטורפות של עליבאבא יתקיים ביום שישי הבא
- עליבאבא הכתה את התחזיות - והציגה צמיחה בכל הפעילויות
- ZTO הסינית בדרך להנפקה הציבורית הגדולה ביותר בארה"ב השנה
בשנתיים האחרונות צופים מערביים החלו לראות להפתעתם את הלוגו של חברות האינטרנט הסיניות בפתיח של סרטים מערביים עתירי תקציבים. עליבאבא תמכה בין השאר בסרט האחרון בסדרת "משימה בלתי אפשרית" ובטרילוגייה המחודשת של סרטי "מסע בין כוכבים". טנסנט תמכה בהפקה של "וורקראפט", סרט הפנטזיה המבוסס על סדרת המשחקים הפופולרית.
בעוד שוורקראפט לא הצליח לעורר התלהבות רבה במערב, הוא היה הצלחה מסחררת בסין. ההצלחה בין השאר מבוססת על הפופולאריות של משחק הרשת וורלד אוף וורקראפט בסין, ובסופו של דבר הסרט הכניס למעלה מ-220 מיליון דולר בסין בלבד, יותר מהסכום שהכניס בשאר העולם.
טנסנט השקיעה מאז בסרט הוליוודי נוסף: Kong: Skull Island, שצפוי לצאת לאקרנים במרץ הבא. החברה מתכוונת לממן בשנתיים הקרובות למעלה מ-20 סרטים חדשים, כולל פרויקט סודי של התסריטאי המוערך דיוויד גויר, שכתב את התסריט ל"אביר האפל" של נולאן.
"מה שחסר לנו בסין זה בעיקר זה סרטים איכותיים" אמר ראש חטיבת הסרטים של טנסנט, צ'נג וו, בראיון עם "ההוליווד ריפורטר" לפני כשבועיים. תעשיית בתי הקולנוע בסין פורחת, ורשמה בעשור האחרון שיעור צמיחה של 50% מדי שנה, וזה מה שהוביל הן את טנסנט והן את עליבאבא להקים חטיבות ייעודיות להפקת סרטים ותוכניות טלוויזיה. טנסנט הקימה את החטיבה לפני כשנה, ו-וו מנהל אותה מאז.
"מכיוון שאנחנו באים מעולם האינטרנט, אנחנו יכולים להביא למערב תפיסה רחבה יותר" אמר וו בראיון. "לדוגמה, בסין יש לך עולם שלם של ספרים שיוצאים לאור בצורה דיגיטלית בלבד, בגלל שלוקח כל כך הרבה זמן לחברת הוצאה לאור להוציא ספר בצורה מסודרת". לפי וו, לא מעט מהתכנים המקומיים שהחברה מפיקה בסין מבוססים על ספרים כאלו, כולל ספרים שיוצאים לאור בצורה הדרגתית, לעיתים גם אלפיים מילים חדשות מדי יום.