מנכ"ל פרטנר: "בזק צריכה להיות מופרדת לחברת תשתיות ולחברת שירותים"
איציק בנבנישתי בוועידת Mobile 2017 של כלכליסט: "אין עוד מקבילה לחברה כמו בזק ששולטת באופן כל כך דומיננטי בשוק שלם, ובמקום הגבלות זוכה לעוד ועוד הקלות"
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, שנאם בועידת Mobile 2017 של "כלכליסט", הטיל היום (ב') פצצה: "אני מבקש לנצל את הבמה המכובדת הזאת כדי להניח הצעה שתיטיב עם שוק התקשורת בכלל ועם הצרכן הישראלי בפרט - בזק צריכה להיות מופרדת לחברת תשתיות ולחברת שירותים".
- "אין עוד מוצר מסחרי שהורג יותר ממיליון איש מדי שנה - ואנחנו ממשיכים למכור"
- רונן שטיין: "גם בעידן הטכנולוגי מרבית הלקוחות לא רוצים לוותר על הבנקאי"
- צפו בשידור החי - ועידת המובייל 2017
מנכ"ל פרטנר המשיך והסביר: "מחברת התשתיות של בזק ייקנו כל חברות התקשורת את תשתית ההולכה במחיר שתקבע המדינה. צעד זה יבטיח גם שחברת השירותים של בזק תתמודד בתחרות אמיתית עם כל החברות האחרות".
לדברי בנבנישתי, "הפרדת חברת התשתית מחברת השירותים היא מגמה שאנו עדים לה בעולם, וכדוגמה אפשר להביא את המודל האוסטרלי, המודל השבדי ועוד. אין עוד מקבילה לחברה כמו בזק ששולטת באופן כל כך דומיננטי בשוק שלם, ובמקום הגבלות זוכה לעוד ועוד הקלות. הפרדתה לחברת תשתיות וחברת שירותים היא מהלך הכרחי ומתבקש, והנהנה המרכזי ממהלך שכזה יהיה הצרכן הישראלי". לדברי בנבנישתי, "במשרד התקשורת קנתה לה אחיזה תפיסה מעוותת שלפיה מתן הקלות למונופול יעודד אותו להשקיע.
בנבנישתי, שדיבר על החשש שמדינת ישראל תישאר מאחור בהכנסת שירותי הדור החמישי בסלולר, הצביע על כך שחברות התקשורת בישראל הקטינו בתקופה האחרונה משמעותית את ההשקעות שלהן בתשתית. "הקטנת ההשקעה בתשתיות נובעת מכך שחברות התקשורת ניצבות לאחרונה מול מציאות שבה מתקבלות החלטות רגולטוריות לא מובנות, שאי אפשר למצוא בהן כל היגיון.
"אם המצב הזה יימשך", הוסיף בנבנישתי, "תשתיות התקשורת בישראל נמצאות בסכנה. לפני חצי שנה הכרזנו על הכוונה שלנו לפרוס רשת סיבים עצמאית ברחבי ישראל. הבענו רצון להשקיע סכומים משמעותיים בשדרוג התשתית ברחבי המדינה. גייסנו אנשים לפרויקט האדיר הזה והתחלנו כבר ברכש. התגובה לתוכניות שהגשנו למשרד התקשורת הייתה כתף קרה".
"המונופול של בזק רק מתחזק"
בנבנישתי הוסיף: "תראו לי עוד תחום במשק שבו מישהו היה מעלה בדעתו להעלות הצעה כזו. בתחום המזון? בתחום הבנקאות? בכל תחום אחר מילת המפתח היא תחרות. יצירת תנאים שיבטיחו את טובת הצרכן. בימים אלה המונופול של בזק רק מתחזק עוד יותר - גם סלקום וגם אנחנו משווקים למעשה את תשתית בזק, ורק את שלה, במסגרת השוק הסיטונאי. תוסיפו לכך את ההתפתחות האחרונה שמאפשרת ל-HOT להמיר את הפריסה בשימוש בתשתיות בזק, ותבינו שנוצרה מציאות שבה בזק משמשת למעשה כתשתית לכל החברות. הכרה במציאות הזו מחייבת שינוי דרמטי אם רוצים להבטיח את קיום התחרות בתחום התקשורת.
לסיום, אמר בנבנישתי: "שוק התקשורת בישראל נמצא בפני צומת דרכים - אנו נמצאים בעידן קריטי בשוק חשוב זה. עם החלטות נכונות השוק הזה יכול להפוך לתחרותי הרבה יותר, דבר שיביא הן להשקעה מאסיבית בתשתיות והן להורדת מחירים לצרכן. אבל אם המגמה הנוכחית תימשך, מדינת ישראל תביט מרחוק איך מדינות שפעם הגיעו ללמוד מאיתנו עקפו אותנו בדרך לדור הבא".