טראוויס קלניק חושף: לאובר 40 מיליון נוסעים ברחבי העולם
מנכ"ל החברה סיפר גם שנוסעי אובר מוציאים 50 דולר בממוצע כל חודש וציין שאפילו אחרי שאובר מכרה את פעילותה בסין, שירות הנסיעות המשותפות שלה במדינה אחראי על חמישית מכלל הנסיעות שלה בעולם
- אובר מרחיבה את פעילותה בתחום משלוחי המזון
- מייסד אוקולוס תורם לארגון גזעני ומוחרם
- ריגול משטרתי? רק באישור העירייה
קלניק אמר את הדברים במהלך ראיון מקיף שהעניק ל-Vanity Fair. הוא סירב לחשוף את הנתונים הפיננסיים של אובר או לענות על השאלה מתי החברה מתכוונת להגיע לרווחיות אחרי שבע שנים רצופות של הפסדים משמעותיים, הוא כן מסר מספר נתונים מעניינים. קלניק ציין למשל כי משתמשים מוציאים כ-50 דולר בממוצע בחודש על נסיעות, וכי החברה שילמה כ-1.5 מיליארד דולר לנהגים בחודש שעבר, בניקוי העמלות שלה. אובר פועלת היום ב-500 ערים ב-70 מדינות, לפי קלניק.
מנכ"ל אובר הציג נתונים מעניינים על שירות ההסעות המשותפות שהחברה השיקה לפני כשנתיים, UberPool, שמיועד לנסיעות קצרות בתוך העיר ובדרך כלל מופעל כשירות על ידי חברות הייטק עבור עובדיהן. בעבר אמר קלניק כי אוברפול אחראי על 50% מהנסיעות בערים כמו סן פרנסיסקו, ועל חלק עצום מכל הנסיעות בתוך סין. גם עכשיו, אחרי אובר הפסיקה את הפעילות שלה בסין ומכרה אותה לידי דידי, UberPool ממשיך לצמוח ובסך הכל אחראי על 20% מכלל הנסיעות של החברה בעולם כולו בחודש שעבר.
קאלניק גם חזר בראיון על כך שהוא רואה את אובר כ"חברת טכנולוגיה" ולא כחברת מוניות, ואמר כי "אנחנו בשלבים הראשונים להפיכה לחברת רובוטיקה", כאשר הוא מתכוון בכך למוניות הרובוטיות ללא הנהג. לפני כחודש אובר החלה להפעיל תוכנית ניסויית של מוניות אוטונומיות בפיטסוברג, וחודש לפני כן, באוגסט האחרון, רכשה את חברת אוטו של הישראלי ליאור רון.
"יש לנו מאות מדענים שעובדים על הנושא" אמר קלניק על נושא הרכבים האוטונומיים. "כאשר התוכנה תנהג ברכב, אתה תוכל לראות מה שהיא רואה, ובעתיד היא תהפוך להיות יותר ויותר קריטית עבורינו. זאת נסיעה פרועה ודי מרגשת".