$
חדשות טכנולוגיה

Facebook at Work פותחת מלחמה חזיתית עם סלאק ומיקרוסופט

הרשת החברתית לארגונים שהחברה בדקה במהלך השנה האחרונה עומדת לפני השקה רשמית. ככל הנראה פייסבוק תציע לארגונים תקופת התנסות חינמית ומבטיחה גם שהבינה המלאכותית תאפשר למעסיקים לגלות האם העובדים שלהם מאושרים

עומר כביר 12:2628.09.16

פייסבוק מתעדת להשיק בחודש הבא רשת חברתית לארגונים, Facebook at Work, שתתחרה בשירותים כמו סלאק או Yammer של מיקרוסופט – כך אומר מנהל הרשת החברתית החדשה, ג'וליאן קודורניאו, לאתר The Information.

 

הרשת תפעל במודל של תשלום חודשי לפי מספר עובדים. מדובר במודל תשלום שונה מזה שפייסבוק תכננה ליישם במקור, שכלל גישה חינמית ותשלום בעבור יכולות פרימיום. לדברי קודורניאו, ההחלטה על השינוי התקבלה על סמך הביטחון של פייסבוק בכך שהמוצר ייצור מעורבות משמעותית מצד העובדים.

 

ג'וליאן קודורניאו, מנהל תחום Facebook at Work ג'וליאן קודורניאו, מנהל תחום Facebook at Work צילום: בלומברג

 

לדברי מקור בעל ידע בנושא, פייסבוק מקדמת את הרשת החברתית לארגונים מול לקוחות פוטנציאליים, ובין השאר טוענת שטכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה תאפשר למעסיקים לאמוד את רמת האושר של עובדים ואת תחושותיהם לגבי סוגיות שונות בחברה. מפייסבוק נמסר בתגובה שיכולות אלו יוצעו רק בשלב מאוחר יותר. בשנה האחרונה יותר מ-450 חברות בדקו את Facebook at Work ללא תשלום. אלו כוללות את הייניקין, סטארבאקס, רויאל בנק אוף סקוטלנד, וענקית הטלקום הנורבגית Telenor.

 

בשלב זה לא ברור איזה מחיר תגבה פייסבוק על השירות, אם כי ככל הנראה ארגונים יוכלו להתנסות בו במשך כמה חודשים ללא תשלום. סלאק, שמספקת שירות חינמי, גובה 6.67 דולר למשתמש לחודש בעבור יכולות פרימיום כמו אימות דו-שלבי. מיקרוסופט משווקת את יאמר כמוצר עצמאי, אבל החל משנה הבאה ניתן יהיה להשתמש ברשת החברתית רק במסגרת חבילות חודשיות של אופיס 365, שיתומחרו החל מ-4 דולר למשתמש לחודש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x