חוזרים לימי הרדיו: אפל תקריא לכם את החדשות
שירות חדש שצפוי לעלות לאייטונס בחודש אוקטובר יכלול "מהדורות מדוברות" של ידיעות חדשותיות מכמה גופי תוכן גדולים בהן ישובצו גם פרסומות. לאפל יש כיום 25 אלף פודקאסטים פעילים
- האם שינוי הכיוון של טוויטר הגיע מאוחר מדי?
- היוזמה של ווטסאפ לתת קול גם למי שהושתק היא חדירה לפרטיות
- אפל מנהלת מגעים לרכישת יצרנית מכוניות הפורמולה 1 מקלארן ב-2 מיליארד דולר
ב-TechCrunch הספיקו לאתר "מהדורות מדוברות" לכמה גופי תקשורת, ביניהם Time, פורבס ו-Wired, אך אלה הורדו מאייטונס מיד אחרי החשיפה וצפויות להיחשף באופן רשמי בתחילת אקטובר.
בפיתוח השירות אפל נעזרים בחברת SpokenLayer, חברה שהושקה ב-2012 ומסייעת לחברות מדיה בייצור והפצה של פודקסטים. ממש כמו ברדיו הישן והמוכר, הפודקאסטים החדשים יכללו גם פרסומות אודיו והרווחים מהן יתחלקו בין חברות התוכן וחברת SpokenLayer.
לא מדובר, עם זאת, בשיתוף פעולה בין אפל ל-SpokenLayer, אלא בפתרון זמני להמרת תוכן בשעה שאפל מפתחים את היכולות הנדרשות בפלטפורמה של אייטונס. הפודקאסטים של אפל רשמו צמיחה של 30% במהלך 2016, כך לפי דו"ח של מכון המחקר אדיסון, בו צוין גם ש-21% סיפרו שהם מאזינים לפודקאסט לפחות פעם אחת בחודש.
לאפל יש כיום 25 אלף פודקאסטים פעילים במעל 100 שפות ועל פי דיווחים שונים היא עובדת גם על פיתוח מכשיר מתחרה לאלקסה של אמזון. השקת רמקול חכם צפויה להעלות את נתוני ההאזנה לפודקאסטים.