דיווח: סנאפצ'ט עושה שינויים באפליקציה לקראת יציאה להנפקה
החברה שוחחה לאחרונה עם שורה של בנקים על האפשרות של הגשת מסמכי ההנפקה כבר בסוף השנה, היא צפויה להנפיק לפי שווי גבוה יותר מההערכה הנוכחית של 16 מיליארד דולר ולשם כך מבטלת פיצ'רים שאינם מייצרים לה מספיק הכנסות
- סנאפצ'ט פחות דיסקרטית: תציע פרסומות המבוססות על ניטור התנהגות
- סנאפצ'ט מעוניינת לרכוש אפליקציית חיפוש בעסקה בשווי 110 מיליון דולר
- גרסה מיוחדת של "דה ווייס" תשודר בסנאפצ'ט
במענה לפניית אתר Engadget נמנעה סנאפצ'ט מלהכחיש או לאשר את הדיווח על ההנפקה המתקרבת, וסיפקה את התשובה הלקונית לפיה "הנפקה עתידית תלויה בשורה של פקטורים, לא כולם בשליטתנו". לאחרונה אמר מייסד ומנכ"ל החברה אוון שפיגל כי "סנאפצ'ט תהיה חייבת להנפיק". אמירות אלו מתייחסות כפי הנראה ללחץ מצד המשקיעים לראות תשואה על השקעתם.
סנאפצ'ט שומרת על עמימות בנוגע לנתוני השימוש בשירות והיקף הכנסותיה, אבל נתונים שדלפו מראים כי ברבעון האחרון של 2015 הן הסתכמו ב-33 מיליון דולר, כפול מהיקפן ברבעון שלפניו. החברה מעריכה שתסיים את 2015 עם הכנסות בהיקף של 250 עד 350 מיליון דולר, ואת 2015 עם 500 מיליון עד מיליארד דולר. מספר משתמשי החברה עמד בדצמבר על 110 מיליון משתמשים פעילים בחודש, 50% יותר מהחודש המקביל ב-2014.
במקביל החברה החלה לבצע שינויים ארגוניים, הראשון בהם הוא ביטול פיצ'ר "סיפורים מקומיים" שהציג למשתמשים תכנים שהעלו משתמשים אחרים מסביבתם הקרובה ופיטורי 15 עורכים שהועסקו בעריכת תכני הפיצ'ר. זאת במטרה למקד את משאביה ב"סיפורים חיים", פיצ'ר דומה שמציג למשתמשים פוסטים סביב אירועים גדולים כמו פסטיבלי מוזיקה או משחקי ספורט. מהלך זה מרמז, לדעת חלק מכלי התקשורת שדיווחו עליו, על התארגנות לקראת ההנפקה שכוללת צמצום הוצאות וביטול פיצ'רים שאינם מייצרים מספיק טראפיק והכנסות.