סנאפצ'ט פחות דיסקרטית: תציע פרסומות המבוססות על ניטור התנהגות
כמו רשתות חברתיות אחרות, סנאפצ'ט תציע למפרסמים פרסום מבוסס ניתוח של התנהגות גולשים, זאת למרות שמנכ"ל החברה לא היסס לצאת בעבר נגד השימוש בפרסומות ממוקדות
כמו פייסבוק, עכשיו גם סנאפצ'אט, הרשת החברתית ה"דיסקרטית", כבר לא כל כך דיסקרטית. הרשת החברתית תציע למפרסמים פרסום מבוסס ניתוח של התנהגות גולשים, כך על פי הצהרה של של מנהל תפעול ההכנסות של הרשת החברתית. ניתוח ההתנהגות יאפשר, למשל, לספק למי שעוקב אחר ערוצי NBA פרסומות לציוד ספורט. התכונה החדשה תהיה זמינה למפרסמים במהלך הרבעון השלישי השנה, אך החברה לא ציינה מועד מדוייק.
- סנאפצ'ט מעוניינת לרכוש אפליקציית חיפוש בעסקה בשווי 110 מיליון דולר
- גרסה מיוחדת של "דה ווייס" תשודר בסנאפצ'ט
- אינסטגרם מעתיקה מסנאפצ'ט ואפילו לא טורחת לשנות את השם
דפוסי ההתנהגות יתבססו על ניתוח של משתמשי האפליקציה בלבד ולא על דפוסי שימוש באפליקציות אחרות. סנאפצ'ט לא תשתמש בשלב זה במידע שמקורו בגלישה של המשתמשים בדפדפן שלהם, אבל החברה לא התחייבה שלא לשנות את תנאי השימוש שלה בעתיד.
החברה הציעה לאחרונה אפשרות לבצע כניסה לשירותי צד שלישי בעזרת פרטי החשבון של סנאפצ'ט כפי שניתן לבצע עם כפתורי הכניסה של גוגל+ ופייסבוק. השימוש מספק לרשתות החברתיות מידע על אופן השימוש בשירותים הללו. סנאפצ'ט כבר השיקה ממשק API עבור המפרסמים בחודש שעבר - מה שמאפשר להם לייעל את תפעול הקמפיינים שלהם בעזרת כלים שפותחו בידי צד שלישי.
ה-API יוכל לספק גם יכולת מעקב והתאמה חוצה פלטפורמות והתקנים. המהלכים האלה של סנאפצ'ט מגיעים במקביל להודעתה של ווטסאפ על אינטגרציה של מידע המשתמשים שלה עם פייסבוק. כמו במקרה של ווטסאפ, גם מנכ"ל סנאפצ'ט, אוון ספיגל, לא היסס בעבר לצאת כנגד הקפצה של פרסומות ממוקדות שיודעות לעקוב אחרי התנהגות גולשים בשירותים אחרים.
החברה מציינת במרכז הפרטיות שלה שהיא "רוצה שהמשתמש ירגיש שמבינים אותו. אנחנו רוצים להבין את מה שחשוב לך (המשתמש - ר"ק) בחיים ולהציג לך דברים שיעניינו אותך. עם זאת, אנחנו לא רוצים להציע לך פרסומות כל כך ממוקדות שירגישו כמו חדירה לפרטיות".
למרות שעבור הגולשים לא מדובר בחדשות טובות, מפרסמים בוודאי ישמחו על הצעדים של סנאפצ'ט. אחת הביקורות העיקריות כלפיה הייתה שהיא לא מאפשרת תפעול ממוקד של פרסומות כפי שניתן לבצע בפייסבוק או גוגל. החברה התחילה להציע פרסומות רק לפני שנתיים ועד כה לא הציעה יכולות נרחבות כמו אצל המתחרות.
בשלב הנוכחי סנאפצ'ט מאפשרת למפרסמים למקד את הקמפיינים על פי התנאים הבאים: גיל, מגדר, מיקום, התקן או מערכת הפעלה, ספקית סלולר והתאמת תוכן. דו"ח של חברת מחקר הפרסום eMarketer צופה גידול במספר המשתמשים לכ-217 מיליון ב-2017, ביחס ל-150 מיליון השנה.