$
חדשות טכנולוגיה
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

קסם עצור: חברות הטכנולוגיה חוששות ממוצרים חדשניים מדי

מה קורה בתעשייה? האייפון 7 החדש כולל בעיקר יכולות שקיימות אצל המתחרים מזה שנים, אנדרואיד נוגט משיקה "יכולת חדשה" שקיימת גם היא מזה כשנתיים, ואפילו מיקרוסופט וסוני לא מחדשות יותר מדי

רפאל קאהאן 19:3308.09.16

תערוכת IFA שננעלה השבוע בברלין היה הזדמנות מופלאה עבור חברות הטכנולוגיה להציג את המוצרים החדשניים ביותר שלהן, אך כמו תערוכות אחרות מסוגה, היא עוררה תחושה לא לגמרי נעימה של דז'ה וו. אף שהחברות מקפידות לספר שהן מציעות את המילה האחרונה בתחום הטכנולוגיה, למעשה הן עוצרות את עצמן מלשווק את המוצר הטוב ביותר האפשרי. 

 

כך למשל האייפון, שמחירו כולל פרמיה גבוהה עבור הבטחה לטכנולוגיה הקסומה והמתקדמת ביותר בעולם. למעשה, 90% מיכולות המכשיר אינן מתקדמות יותר ממכשירים שנמכרים בחצי ממנו.

 

קסדת המציאות המדומה של אלקטל קסדת המציאות המדומה של אלקטל

 

אפל כמובן לא לבד. גוגל ליוותה את השקת הגירסה האחרונה של אנדרואיד נוגט בהצהרות על השינויים המדהימים שהיא כוללת, כמו תמיכה במסך מפוצל. אלא שהחברה השמיטה את העובדה ש־LG וסמסונג כבר מציעות את התכונה הזו במכשירי האנדרואיד שלהן זה שנתיים. באופן דומה, גם מיקרוסופט וסוני לא מחדשות יותר מדי במוצרים שלהן.

 

עבור החברות חדשנות היא חרב פיפיות, יותר מדי ממנה עשויה להפיל אותן. קיימות לא מעט חברות שבחרו בחדשנות והתרסקו. כמו למשל סגה, שהיתה הראשונה להשיק קונסולת משחק שמתחברת לאינטרנט עוד ב־1999, או קונסולת ה־Wii–U של נינטנדו שהפילה את החברה.

 

מסיבה זו מרענן לראות מוצר כמו קסדת ה־VR של אלקטל הסינית, שבשונה מהמתחרות הגדולות פותרת את המשתמש מחיבור להתקנים חיצוניים. לכאורה מדובר במוצר חדשני בהרבה משל המתחרים, שנחשבים מתקדמים בהרבה בתחום. נותר לראות אם החברה הסינית תצליח לדחוף מוצר מתקדם במחיר נמוך יותר, ומבלי לארוז אותו בעטיפה עמוסת אשליות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x