פיטביט משתלטת על שוק המחשוב הלביש ואפל יורדת למקום השלישי
ירידה של 57% במכירות האפל ווטש ברבעון השני של 2016 ועלייה במכירת מוצרי מחשוב לביש זולים וייעודיים כמו צמידי כושר במקביל לציפיות הצרכנים לגרסה החדשה של השעון החכם של אפל משנים את המגמות בתחום
- סמסונג צריכה ללמוד ניהול משברים מאפל
- אפליקציות שעושות בית ספר
- פחד ותיעוב בעמק הסיליקון בעקבות הפסיקה נגד אפל
מספר השעונים והצמידים החכמים ששיאומי מכרה נשאר זהה, 3.1 מיליון יחידות, אבל בשל צמיחת השוק כולו מ-17.8 מיליון יחידות ל-22.5 מיליון יחידות צנח נתח השוק שלה ל-14% בלבד. פיטביט מכרה 5.7 מיליון יחידות והחזיקה ב-25.4%. כאשר במקום החמישי ניצבה שחקנית חדשה בענף, חברת לייפסנס שמייצרת את צמיד הכושר ממבו, שנמכר ב-25 דולר בלבד והפך ללהיט בשוק הסיני. החברה מכרה מיליון יחידות מהמוצר וזכתה לנתח שוק של 4.6%.
מי שעוד התחזקו הן היצרניות הקטנות יותר, שמכרו ביחד 9.5 מיליון מוצרים, גידול של קרוב ל-60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. היקף מכירות זה מקנה להן נתח שוק של 42% לעומת 33.3% בשנה שעברה.
מגמה זו תואמת את השינוי המרכזי בשוק המחשוב הלביש בשנה האחרונה - התעצמות מוצרי המחשוב הלביש הבסיסיים (כאלו שמגיעים עם פונקציונליות מוגדרת מראש ואינם מאפשרים התקנת אפליקציות, כמו רוב צמידי הכושר) על חשבון מוצרי המחשוב הלביש החכמים, כאלו שמאפשרים התקנת אפליקציות. בעוד הקטגוריה הראשונה צמחה ב-48.8% והקיפה 82.8% מהמוצרים שנמכרו במהלך הרבעון, הקטגוריה השניה צנחה ב-27%.