סמסונג מעכבת את הפצת הנוט 7 במקביל לדיווחים על סוללה מתלקחת
היצרנית הקוריאנית עצרה את הפצת מכשיר הדגל החדש שלה בדרום קוריאה לאחר גל של טענות על התלקחות ספונטנית. ל"כלכליסט" נודע כי גם המשווקות הישראליות קיבלו הוראה שלא להפיץ את המכשירים עד להודעה חדשה
סמסונג עצרה את הפצת מכשיר הדגל החדש שלה, הפאבלט גלקסי S7 נוט, לאחר גל שמועות שטענו כי המכשיר עלול להתלקח בצורה ספונטנית ואף להתפוצץ במהלך ההטענה. החברה לא אישרה את עצם קיום התקלה אבל כן הודתה שהיא לא עוצרת את הפצת המכשיר לשלושת ספקיות הסלולר בדרום קוריאה "עקב בעיות בבדיקת האיכות".
- סמסונג חשפה את ה-Gear 3S: שעון חכם עם ניחוח נוסטלגי
- תוצאות דה לוקסי: הגלקסי 7 הקפיץ את מכירות סקיילקס ב-22% ברבעון
- סמסונג תתחיל למכור מכשירים מוחדשים בארה"ב
הנוט נחשף לפני כחודש באירוע שנערך בניו יורק, ונכון לרגע זה עדיין לא הושק בצורה מלאה במערב, אלא בעיקר במדינת האם שלו ודרך מספר מצומצם של ספקיות סלולר. על פי מידע שהגיע ל"כלכליסט", סמסונג הורתה לכל החברות המשווקות את מכשירי הנוט 7 בישראל שלא להפיץ את המכשירים עד להודעה חדשה. אלפי לקוחות ישראלים רכשו את המכשירים בהזמנה מוקדמת והיו אמורים לקבל אותם ביום ראשון הקרוב.
ממידע נוסף שהגיע לידי "כלכליסט" ממקורות בתעשייה – אך שלא אומת על ידי סמסונג - עולה שסיבת העיכוב על הפצת המכשירים אכן קשורה לתופעת ההתלקחות שנצפתה עד כה במספר מכשירים בקוריאה. עוד נמסר שהתופעה נצפתה במכשירים בהם נעשה שימוש במתאם USB רגיל ל-USB C לטעינת המכשיר. מהנדסי החברה בודקים כעת האם מדובר בבעיה שנגרמת בגלל הבדלי המתח בין המתאמים או שמדובר בבעיה מובנית בסוללה.
עד כה, היה נראה כי גלקסי S7 הוא הצלחה מסחרית נאה - רק בדרום קוריאה סמסונג רשמה למעלה מ-400 אלף הזמנות מראש למכשיר, כפול ממכירות הגלקסי S7, שהיה אחת ההצלחות הגדולות ביותר של סמסונג בשנים האחרונות.
מקורות מערביים שביקרו את המכשיר לא דיווחו על התקלה ולא ברור כעת האם מדובר בהגזמה או בבעיה שייחודית לדגמים המיועדים לדרום קוריאה. דגמי הנוט שנמכרים בדרום קוריאה שונים מבחינת החומרה הפנימית, אבל ניתן להעריך כי מדובר באותה סוללה. מספר מקורות בתקשורת העריכו כי יתכן ומדובר בבעיה במטעני ה-type-c החדשים.
כך או כך, אין ספק שהשמועות יפגעו במומנטום של השקת הגלקסי נוט החדש. זוהי מכה שסמסונג לא יכולה להרשות לעצמה, בוודאי שלא כל כך בסמיכות לחשיפה המיועדת של האייפון 7 במהלך השבוע הבא. סמסונג גם יודעת היטב מה הנזק שיכול להיגרם מאיבוד המומנטום בהשקה – לפני כשנה, עם השקת הגלקסי S6, החברה טעתה בהערכת הביקוש למכשיר – היא העריכה כי מיעוט מהמשתמשים ירצו לרכוש את דגם האדג' עם המסך המעוקל. כתוצאה מכך, היא לא הכינה מלאי מספק ואז לא יכלה לעמוד בביקוש. סמסונג פספסה את המומנטום שלבסוף הפך את ה-LG G4 להצלחה מסחרית. הכישלון המהדהד גרם לשניים מהמנהלים הבכירים ביותר בסמסונג אלקטרוניקס לפנות את מקומם.