תוצאות דה לוקסי: הגלקסי 7 הקפיץ את מכירות סקיילקס ב-22% ברבעון
החברה סיימה את הרבעון השני ברווח נקי של 6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ורווח נקי של 2.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה
התוצאות הכספיות של סקיילקס שבשליטת יעקב (לוקסי) לוקסנבורג ממשיכות להראות שיפור. החברה, שמשווקת בישראל מכשירים ניידים של סמסונג (בשוק שאינו תחת חברות הסלולר) סיימה את הרבעון ברווח נקי של 6.6 מיליון שקל.
- סמסונג תתחיל למכור מכשירים מוחדשים בארה"ב
- תחקיר: סמסונג חשפה את עובדי המפעל שלה לכימיקלים מסוכנים ללא ידיעתם
- סמסונג חושפת את הגלקסי נוט 7: "הסמארטפון הכי חכם שיצרנו"
ברבעון המקביל של 2015, שהיה רבעון ראשון של פעילות אחרי הסדר החוב בחברה, רשמה החברה הפסד של 1.2 מיליון שקל, ואילו ברבעון הראשון של 2016 רשמה החברה רווח נקי של 2.9 מיליון שקל. למעשה, החברה יותר מהכפילה את הרווח הנקי שלה לעומת הרבעון הראשון.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
השיפור ברווח הנקי נבע משיפור במכירות החברה. אלה עמדו ברבעון על 260.4 מיליון שקל, קפיצה של 22% שנבעה מהשקת גלקסי 7. המכשיר החדש הושק באמצע חודש מרץ, והחברה ציינה כי "ההשקה נתמכה במחיר השקה מוזל ואטרקטיבי אשר הביא לגידול משמעותי בהיקף המכר".
במהלך הרבעון הראשון של 2015 הגיעה סקיילקס להסדר חוב כואב מול מחזיקי האג"ח שלה. כחלק מאותו הסדר עברה השליטה בחברה מידי אילן בן דב ללפידות, שהיתה המחזיק הפרטי הגדול ביותר באג"ח של סקיילקס. כך, הפך הרבעון השני של 2015 לרבעון ראשון "נקי" של פעילות תחת הבעלים החדשים.
מי שעקב מאותו רגע אחרי פעילות החברה הם בעלי האג"ח החבולים מאותו הסדר - שקיבלו אג"ח חדשות כחלק מההסדר מולם. מי שאמור לשרת את החוב החדש זאת אותה פעילות יבוא מכשירים של סקיילקס. עד סוף 2015 היה נראה כי פעילות זו לא מצליחה להתרומם.
את הרבעון השני של 2015 סיימה החברה עם הפסד של 1.2 מיליון שקל, ואילו ברבעון השלישי של 2015 תפח ההפסד בשורה התחתונה ל-24 מיליון שקל. הסיבה המרכזית להפסד הגדול ברבעון השלישי היתה מחיקת מלאי שנאלצה החברה לבצע עם השקת סמסונג גלקסי 6S. עם זאת, לאחר אותה מחיקה נראה כי עסקי החברה החלו להתייצב, וברבעון הרביעי רשמה רווח נקי של 5.3 מיליון שקל.
סקיילקס מייבאת לישראל מכשירי סלולר וטאבלטים של סמסונג, אך היא אינה מוכרת אותם באמצעות חברות הסלולר. את המכשירים של חברות הסלולר מוכרת סמסונג ישירות, בעוד סקיילקס מתחרה בשוק הפתוח של חנויות הסלולר ורשתות האלקטרוניקה.