מאקרו טכנולוגי
פרגמטיות מנצחת: חברות הטכנולוגיה הבינו ששיתוף פעולה משתלם יותר
אינטל ו-ARM, סמסונג ואפל, סיסקו -IBM: תעשיית ההייטק העולמית מתחילה לשנות כיוון - ויריבויות עסקיות מרות מוחלפות בהסכמים חדשים
- חברת שיתוף הנסיעות ליפט סירבה להצעת רכש של ג'נרל מוטורס
- שיתוף פעולה אפשרי בין אפל וטוויטר בתחום השידור החי מלהיב את המשקיעים
- בזק בינלאומי ו-Rackspace חתמו על הסכם שיתוף פעולה
המניע מאחורי כל שיתופי הפעולה הזה הוא אחד: פרגמטיות. השוק הטכנולוגי השתנה והיצרניות המערביות מאוימות בידי מאות חברות מסין והודו, שיודעות לייצר מוצרים לא פחות טובים ובעלויות שבמערב יכולים רק לחלום עליהן. אבל מדובר ביותר מאספקת מוצר בעלויות ייצור זולות. המעבר לעולם של טכנולוגיה בענן ופלטפורמות מובייל הפך את הפרדיגמה הישנה של חומרה ותוכנה על פיה. החברות החזקות הן אלו שיודעות למכור שירותים. מאימיילים ועד רשתות חברותיות, משירותי אחסון ועד תוכנות לארגונים, אין יותר מדי חשיבות לפלטפורמה שעליה השירות מסופק ללקוח הסופי. מה שחשוב הוא שמכשיר יוכל להתחבר לאינטרנט ולספק את השירות.
מי שהובילה את המגמה היא ככל הנראה מיקרוסופט. שינוי המיקוד האסטרטגי אינו חדש אך התגבר מאד לאחרונה. אפליקציות רבות של החברה, המיועדות בחלקן למשתמשים עסקיים, הושקו בשנתיים האחרונות ראשית עבור אייפון או אייפד ורק לאחר מכן עבור אנרואיד או ווידוס פון. מנכ"ל החברה סאטיה נאדלה, בעבר ראש חטיבת הענן של מיקרוסופט, שינה לחלוטין את כיוון החברה. לא עוד ווינדוז קודם אלא ענן ושירותים תחילה.
ככל שיעבור הזמן יקרמו עור וגידים יותר שיתופי פעולה מסוג זה. חלקם יהיו נקודתיים וחלקם אולי יותר אסטרטגיים, אך ככל הנראה הימים שבהם חברות הטכנולוגיה עסקו במלחמות עולם לא ישובו, לפחות בעתיד הקרוב.