שיתוף פעולה אפשרי בין אפל וטוויטר בתחום השידור החי מלהיב את המשקיעים
ההסכם בין טוויטר ל-NFL במסגרתו יועברו בשידור חי באפליקציה עשרה משחקים מרכזיים מעורר עניין מצד אפל, שמחפשת דרכים לקדם את שירותי הטלוויזיה המקרטעים שלה ומעוניינת להטמיע את השירות באופן מלא באפל TV
- טים קוק: "אף פעם לא חשבתי שאני יכול להחליף את סטיב ג'ובס"
- להתעורר מהחלום: אפל מחפשת שווקים חדשים
- "טוויטר הסינית" מעוררת עניין בקרב משקיעים אמריקאים
טוויטר חתמה לאחרונה על הסכם עם ליגת ה-NFL לשידור חי של 10 משחקים בעונה הקרובה, שיועברו למשתמשי האפליקציה והאתר בזמן אמת בפורמט מיוחד הכולל חלון וידיאו ופיד של ציוצים רלוונטיים. מדובר במשחקי יום חמישי הפופולריים, שהניבו בעונה הקודמת רייטינג של 13 מיליון צופים בממוצע למשחק. היקף העסקה עומד על 10 מיליון דולר, והיא הסיבה העיקרית לעניין שמעוררות השיחות בין אפל לטוויטר. שילוב מלא של טוויטר באפל TV יאפשר למשתמשי הממיר של אפל לצפות לראשונה במשחקים.
טוויטר מצויה בחודשים האחרונים בעיצומו של מהלך נרחב להעברת המיקוד והאופן בו היא נתפסת בעיני הציבור מרשת חברתית ואתר מיקרו-בלוגינג לשירות שמתמקד בווידיאו וחדשות. המהלך כלל עד כה את רכישת אפליקציית פריסקופ, חתימת הסכמי תוכן עם גופים כמו ה-NBA, ליגת ההוקי הלאומית, ליגת הבייסבול הגבוהה, משחקי ווימבלדון ו-CBS News, ושינוי קטגוריית האפליקציה מ"מדיה חברתית" ל"חדשות" בחנויות של גוגל ואפל. החברה גם שכרה החודש עובד ישראלי ראשון למחלקת המדיה הבינלאומית שלה במטרה לבחון אפשרות לחתימת הסכמים דומים עם חברות מדיה ישראליות.
אפל, מצדה, מחפשת דרכים להפוך את עסקי הטלוויזיה שלה ובליבם אפל TV למצליחים ומכניסים יותר. המוצר נחשב עד כה לכשלון במונחים של אפל, כאשר כלל ההכנסות ממנו וממוצרי התוכן הקשורים אליו הסתכמו במיליארד דולר לשנה בלבד, והחברה טרם השיקה את שירות הסטרימינג בתשלום שלה, שדיווחים אודותיו החלו להתפרסם באמצע 2015.