הרבה יותר אלון מאסק: טסלה רוכשת את סולאר סיטי
שתי החברות שנמצאות בבעלותו של היזם, יצרנית הרכבים החשמליים טסלה ויצרנית הלוחות הסולאריים סולאר סיטי, יתמזגו לחברה אחת תחת המותג טסלה. העסקה משקפת לסולאר סיטי שווי של 2.6 מיליארד דולר במניות
- דו"ח: המערכת של טסלה אחראית לתאונה ברכב האוטונומי
- גירושים יקרים: מובילאיי וטסלה כבר לא ייסעו ביחד אל העתיד
- נפרדנו כך: טסלה ומובילאיי יוצאות לדרך חדשה - בנפרד
העסקה משקפת לסולאר סיטי שווי של 2.6 מיליארד דולר במניות בלבד – על בסיס הסחר במניות החברה במהלך חמשת ימי המסחר שקדמו ל-29 ביולי. מניות סולאר סיטי יוחלפו במניות טסלה ביחס של 0.110 למניית טסלה אחת. בפועל, הדבר משקף ירידה קלה בשוויה של סולאר סיטי לעומת מחיר המניה בסגירת יום המסחר ביום שישי האחרון – אז המניה עמדה על 26.70 דולר, בעוד שההסכם עם טסלה משקף לה שווי של 25.37 דולר בלבד. המנייה צנחה בסחר המוקדם בלמעלה מ-6% ועומדת כעת על 25.05 דולר.
החברה החדשה תספק, לפי מאסק, פתרונות מלאים לאספקת אנרגיה, כאשר סולאר סיטי תביא את המומחיות בתחום יצור האנרגיה והלוחות הסולאריים וטסלה תספק מערכת ניהול, אחסנה ואספקת אנרגיה על בסיס הסוללות החשמליות שלה. במהלך סוף השבוע האחרון טסלה חגגה את הפתיחה הרשמית של מפעל יצור הסוללות העצום שלה בנאוודה. טסלה, יחד עם סולאר סיטי, מקווה לרשום תרשים מזומנים חיובי עם סינרגיה של 150 מיליון דולר כבר בשנה הראשונה.
בנוסף, מאסק מקווה שיחד עם המכוניות החשמליות של טסלה, החברה תוכל למכור גם תחנות הטענה מלאות – הן לצרכנים הפרטיים והן ללקוחות מסחריים – ואלה יוכלו להטעין את המכוניות במהירות בעזרת סוללות חיצוניות ולוחות סולאריים. "כוח סולארי ואחסון טוב שבעתיים ביחד" כתב מאסק בפוסט בבלוג הרשמי של החברה. "כחברה אחת, אנחנו יכולים לספק פתרונות משולבים לצרכנים, לעסקים ולרשת החשמל עצמה".
העסקה עדיין לא יוצאת לפועל – גם לפני אישורים רגולטוריים והצבעת בעלי המניות, לדירקטוריון סולאר סיטי יש כ-45 יום שבהם החברה יכולה לחפש הצעות רכש טובות יותר מזו של טסלה. תאריך היעד הוא 14 בספטמבר. במידה וסולאר סיטי לא תקבל הצעה טובה יותר, שתי החברות מקוות להשלים את העסקה עד סוף השנה.
מאז ההכרזה,