האם השעון הסיני שגוגל השקיעה בו יכול להתחרות באפל ווטש?
חברת Mobvoi הסינית הוקמה ב-2012 על ידי שורה של יוצאי גוגל ועסקה בעיקר בבינה מלאכותית. השעון החכם החדש שלה מיועד לשוק האמריקאי ויעלה 200 דולר בלבד
- גוגל תשתמש בבינה מלאכותית כדי להפחית את חשבון החשמל שלה
- גוגל הוציאה כחצי מיליארד דולר על שתדלנות באירופה מאז 2015
- גוגל: מספר בקשות המידע שקיבלנו מממשלות בשיא של כל הזמנים
ה-ticwatch 2 יגיע במספר צבעים ועם מבחר רצועות, במראה כללי של שעון יד עגול קלאסי, עם מסך OLED של 1.4 אינץ', מעבד דו-ליבתי בקצב 1.2 גיגהרץ, זיכרון פעולה של 512 מגהבייט ו-4 גיגהבייט נפח אחסון. הוא כולל קישוריות ווי-פי ובלוטות', חיישני דופק ותנועה, שבב GPS, סוללה בקיבולת 300mAh ואיטום למים בתקן IP65. תג המחיר אמור לעמוד על 200 דולר בלבד, כאשר המזמינים הראשונים דרך קמפיין הקיקסטארטר יקבלו אותו בחצי המחיר.
יעדי המכירות של השעון צנועים יחסית - 50 אלף יחידות תוך שנה, רחוק ממיליוני היחידות של האפל ווטש וממאות אלפי השעונים שחברות כמו סמסונג ולנובו מוכרות. במידה והשעון יגיע להצלחה דומה לזה של הדגם הראשון, הצהיר מנכ"ל החברה לי זיפאי, היא תשקול הנפקה בארה"ב בשנה הבאה.
המהלך של Mobvoi מגיע בנקודת זמן בעייתית עבור ענף השעונים החכמים: מספר השעונים החכמים שנמכרו צנח ברבעון השני של השנה ב-32% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, על פי נתוני IDC, כאשר עיקר הירידה נבעה מצניחה חדה של 55% במכירות האפל ווטש. במקביל נרשמה צמיחה גבוהה אצל יצרניות שעוני האנדרואיד Wear הגדולות, בשיעורים שבין 25% ל-75%.