תעשיית הרכב מזהירה: המכונית האוטונומית מתקדמת מהר מדי
גורמים בתעשיית הרכב מזהירים את הממשלה האמריקאית מפני התקדמות מהירה מדי בתחום המכוניות האוטונומיות והתריעו בה שלא להעלות את המכוניות לכביש לפני שתהיה רגולציה מתאימה
מהפכת הרכב האוטונומי מבטיחה לשנות את העולם, אבל כמה גורמים בתעשיית הרכב סבורים שהיא מתקדמת מהר מדי. במהלך סוף השבוע האחרון ערכה ממשלת ארצות הברית את הדיון הפומבי הראשון בנושא; למרבה ההפתעה, מספר בכירים בתעשיית הרכב הזהירו את הממשלה מפני התקדמות מהירה מדי והתריעו שהתנהלות כזו עלולה לאפשר לכלי רכב מסוכנים לעלות על הכביש.
- קרמבה סקיוריטי גייסה 2.5 מיליון דולר
- תעשיית הרכב נאלצת לפזול לאלטרנטיבות
- הרכבים החכמים ייתנו גז למניה של מובילאיי
לרוב, הרגולטורים מתקשים להדביק את ההתקדמות הטכנולוגית ולהתאים את החוק למציאות הקיימת. הבעיה הזו בולטת במיוחד בתחומי האפליקציות והרחפנים למשל. אולם בתחום הרכב האוטונומי נראה כי הרגולטורים מתאמצים מאוד להקדים את הטכנולוגיה. הרגולטורים במקרה הזה מורכבים משילוב של נציגים ומומחים ממספר מדינות מרכזיות בארצות הברית, ארגון הבטיחות בדרכים הממשלתי (NHTSA) ואיגוד מומחי מדיניות הבטיחות בדרכים (AAMVA).
הרגולטורים ביקשו הפעם לקבל המלצות לתקנון הנחיות ל"השקה הבטוחה" של כלי רכב מסחריים ברחובות ארצות הברית, שתאפשר מכירה מסחרית של כלי רכב אוטונומיים. התקנון מתוכנן לצאת בעוד חצי שנה, למרות שחברות הרכב העריכו כי דרושות להם עוד שנים רבות לפתח ולשכלל את הטכנולוגיה.
פול סקאליון, אחד מחוקרי האבטחה באיגוד הגלובלי של תעשיית הרכב, הסביר כי הרגולטורים צריכים להתמקד בחקיקה זהירה, שתבטיח שכלי רכב מסוכנים לא יעלו על הכביש. "בעוד שזה ללא ספק תהליך ארוך ומפרך" אמר סקאליון, "יש סיבה מדוע אנחנו צריכים את הרגולוציה הזאת". הוא הוסיף גם שהרגולטורים צריכים להימנע מעמידה בלוחות זמנים שרירותיים, ובמקום זאת לנקוט בחשיבה לטווח הארוך.
סקאליון, יש לציין, מייצג את AGA, ארגון שמייצג רק חלק מתעשיית הרכב, ורוב החברות שהוא מייצג – ביניהן אוסטין מרטין, הונדה, יונדאי, פררי, קיה, מזרטי, סובארו ועוד – לא מתקדמות בתחום הרכבים האוטונומיים.
ג'ואן קלייברוק, לשעבר ראשת ה-NHTSA, הוסיפה כי אסור לארגון להתעלם מתהליך החקיקה, שיכול להציל "מאות אלפי חיים". "העם האמריקאי לא יוגן מכך שהרשויות הפדרליות והתעשייה יפגשו ביחד וישירו קומביה", אמרה קלייברוק, והזהירה משיתוף פעולה הדוק מדי בין התעשייה והממשלה.
אבל מול סקאליון עמדו גם קולות שקראו לאימוץ המהיר של הטכנולוגיה המהפכנית הזאת. אנטוני סטפנס, נציג של עמותת העיוורים האמריקאית, אמר כי הרעיון של מכונית שתוכל לאסוף אנשים מהדירה שלהם ולהסיע אותם ליעד שלהם נשמע כמו "מדע בדיוני" וחלום שהתגשם. מארק רוזקינד, ראש NHTSA הנוכחי, אמר כי הטכנולוגיה כבר קיימת ואבי-טיפוס ראשוניים עולים על הכביש – והם לא יכולים להמתין יותר.