יוצאת מהמשחק: מיקרוסופט סוגרת את חברת המשחקים ליונהד
החברה הבריטית אחראית לסדרות מוכרות כמו Black and White ו-Fable, שהיו מזוהות מאוד האקס-בוקס, אבל מכרו כמות צנועה של עותקים ולא הצדיקו את עלות הפיתוח הגבוהה שלהן
- איחוד בעולם הגיימינג: מיקרוסופט תבטל את ההפרדה בין האקסבוקס ל-PC
- מיקרוסופט מתרחבת בישראל: מחפשת קרקע להקמת מרכז פיתוח
- טומב ריידר החדש: גרפיקה מרשימה ועלילה שלא ממריאה
ליונהד הוקמה ב-1996 על ידי פיטר מולינו, אחד ממפתחי המשחקים המוכרים בעולם, ב-20 השנה האחרונות החברה התפרסמה בעיקר בזכות סדרת משחקי Black and White ו-Fable, שאומנם צברו קהילת מעריצים נאמנה אבל מעולם לא רשמו הצלחה מסחרית מרשימה במיוחד. לפי האנליסט מייקל פכטר, שמתמחה בתעשיית המשחקים, כל סדרת משחקי התפקידים פייבל מכרה כ-7 מיליון עותקים בסך הכל, אך הייתה כרוכה בעלות פיתוח גבוהה למדי.
בתחילת 2006, מיקרוסופט רכשה את ליונהד ולזמן מה החברה הבריטית הייתה אחד ממרכזי הפיתוח החשובים ביותר של ענקית התוכנה האמריקאית. מולינו הפך לראש חטיבת המשחקים של מיקרוסופט, ופייבל הפכה לאחת מסדרות המשחקים הכי מזוהות עם האקס-בוקס. ליונהד גם החלה לפתח משחקים שמותאמים במיוחד ליכולות של האקס-בוקס, כמו Milo ו-Fable: The Journey, שעשו שימוש ממוקד במצלמת הקינקט.
אבל ב-2012 מולינו עזב את מיקרוסופט וליונהד, ומעמדה של ליונהד החל להתערער. האולפנים החיצוניים שלה נסגרו, עובדים רבם פוטרו והפיתוח של Milo, משחק שהיה מבוסס על טכנולוגיית אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת ויצר מעין אווטאר של "ילד אמיתי" שמגיב לפעולות השחקן, נעצר.
"זאת לא הייתה החלטה קלה" כתב למקה בהודעה הרשמית בבלוג של מיקרוסופט. "ההחלטה משקפת גם את הביצועים של צוות המפתחים. היינו ברי מזל ליהנות מהכישורים, היצירות והמחוייבות של צוות המפתחים. מיליוני אנשים מכל העולם נהנו ממשחקי פייבל בעשור האחרון".
במיקרוסופט מבקשים לצמצם הוצאות ולסגור פרויקטים לא רווחיים והחברה הוגיעה שתסגו גם את Press Play, סטודיו דני קטן ופחות מוכר, שעבד בימים אלו על המשחק Project Knoxville.