ההסכמים הסודיים שמחבלים בסטרימינג
רשות התקשורת הפדרלית בודקת האם חוזים בין חברות תוכן מובילות לחברות הכבלים והלווין האמריקאיות מכילים סעיפים שמקשים על הפצת התכנים בפלטפורמות מקוונות
- הפרסומות מגיעות גם לסטרימינג
- לא זוכרים את השירים: הבעיה שמעיבה על פריחת ספוטיפיי ומתחרותיה
- קודי יוצאת למלחמה אבודה בפיראטים
על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" שפורסם בסוף השבוע, ב-FCC חושדים כי בחוזים שנחתמו בעבר בין חברות התוכן המובילות כגון דיסני, 21Century Fox וטיים וורנר לבין חברות הכבלים והלוויין האמריקאיות נכללו סעיפים שאמורים להקשות על הפצה מקבילה של התכנים בפלטפורמות מקוונות כמו נטפליקס, הולו או אתרי חברות המדיה עצמן. בחלק מהמקרים מדובר בסעיפים שמטילים איסור גורף על ההפצה המקוונות, ובמקרים אחרים הם מקטינים את הסכומים שחברות הלוויין והכבלים משלמות על התכנים, כך שההפצה המקוונת שלהם הופכת ללא כדאית כלכלית עבור המפיקים.
כרגע מתמקדת בדיקת ה-FCC בשתי החברות המתמזגות בלבד, אבל גורמים העוסקים בקידום זכויות הצרכנים בארה"ב מקווים כי בעקבות החקירה היא תורחב לכלל התעשיה. אנשי הרשות הזמינו לאחרונה את נציגיהן של כמה חברות בולטות בתעשיה לשיחה בנושא, בשלב זה עדיין לא הליך בדיקה רשמי. לא ברור האם ישנו חשד להפרת חוק בהכללת הסעיפים הללו או שמדובר בנסיון כללי של הרשות לפעול להגברת התחרות בענף.
המיזוג הצפוי בין טיים וורנר כייבל לצ'רטר ייצור ענקית כבלים שתתקרב בגדלה לחברת קומקסאט, וב-FCC חוששים מהשפעה מצננת שעשויה להיות לחברה הממוזגת על הצמיחה המהירה של שרותי הסטרימינג באינטרנט, שהחלו לזנק בשנים האחרונות לאחר תקופה ארוכה של קפאון, על אף פריצת המחסומים הטכנולוגיים בתחום לפני שנים רבות.
אחת הנפגעות האפשריות מהמיזוג היא רשת הכבלים וחברת ההפקות HBO, ששייכת לטיים וורנר. החברה החלה לאחרונה להפעיל את השירות המקוון HBO Now שמאפשר לצרוך את תכניה דרך האינטרנט במסגרת מנוי בתשלום, ובהנהלתה חוששים כי צ'רטר תנצל אותו כדי לפגוע בשירות ובהפצת תכניה דרך פלטפורמות מקוונות אחרות. בצ'רטר, לעומת זאת, טוענים כי כל הסעיפים המגבילים שכללה עד כה בחוזים שחתמה עם חברות הפקה הם בגדר פרקטיקות עסקיות לגיטימיות.