רון צוקרמן גייס 16 מיליון דולר ל"אינסטגרם לטלוויזיה"
הסטארט־אפ וויפקליפ של צוקרמן ואורי בירנבאום, שרק בקיץ האחרון מכרו את RayV שייסדו ליאהו, גייס לפי שווי של 100 מיליון דולר מקרנות דוגמת IVP ומשקיעים פרטיים בהם פיטר גובר וסטיבן בורנשטיין. הכסף ישמש לגיוס עובדים נוספים לחברה
רון צוקרמן, ממייסדי סאפיינס ומשקיע סדרתי בחברות הייטק, גייס 16 מיליון דולר לסטארט־אפ החדש שלו וויפקליפ (whipclip), שכונה בתקשורת האמריקאית "אינסטגרם לטלוויזיה". הגיוס בוצע לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר. האפליקציה של וויפקליפ מאפשרת לשתף קליפים מתוך שידורי טלוויזיה כמו סדרות ואירועי ספורט והחברה כבר חתמה על הסכמים ראשוניים עם רשתות הטלוויזיה האמריקאיות CBS, ABC ו־A&E.
- הון אנושי: אורזים מחדש
- הממציא הישראלי של פרסומות הפופ-אפ: "אני מתנצל"
- יואב צוקרמן, סמנכ"ל הפיתוח של נמלי ישראל, פורש מתפקידו
וויפקליפ הוקמה בידי צוקרמן ואורי בירנבאום, ממייסדי חברת טכנולוגיית הוידיאו RayV שנמכרה ליאהו בקיץ האחרון. מייסד שלישי בחברה הוא המנכ"ל האמריקאי ריצ'רד רוזנבלט, שייסד וניהל את ענקית התוכן האמריקאית דימנד מדיה והיה בעבר יו"ר הרשת החברתית מייספייס בעת מכירתה לניוז קורפ.
הגיוס דווח בחודש שעבר בידי בלוג הטכנולוגיה Recode, ולפי הדיווח החברה גייסה משורה של קרנות וגופי השקעה ובהם IVP, וריין ונצ'רס, וכן משקיעים פרטיים דוגמת צוקרמן עצמו, פיטר גובר, סטיבן בורנשטיין, גורדון קרופורד, תום ויזל וסקוטר בראון. הכסף ישמש את החברה בעיקר בכדי לגייס עובדים נוספים על 25 הקיימים במשרדיה בתל אביב ובסנטה מוניקה, קליפורניה. חרף הפרופיל האמריקאי של החברה, מרבית בכיריה הם ישראלים ביניהם סמנכ"ל הטכנולוגיה איתן אפרתי וסמנכ"ל התפעול הטכני אלי בן־עזרא.
האפליקציה של וויפקליפ, שהושקה בגרסת בטא בחודש שעבר לאנדרואיד ול־iOS, מאפשרת לחלוק קליפים מתוך שידורי טלוויזיה ומעודדת חברים להגיב לקטעים ולשתפם באופן שמזכיר בצורתו החיצונית את אפליקציית אינסטגרם. בכדי לשכנע את האולפנים ורשתות הטלוויזיה לשחרר את הזכויות לקטעים, מציעה וויפקליפ את מערכת העריכה שבנתה לצד כלי הפצה וכלי ניתוח צפיות ומאפייני משתמשים.
בנוסף, לאחר שהקליפים הופצו — בין אם דרך האפליקציה או באמצעות דואר אלקטרוני, טוויטר, פייסבוק, פינטרסט או טאמבלר - קטעי הווידאו מחזירים את תנועת הגולשים בחזרה אל אתרי האולפנים וחברות התוכן.