הממציא הישראלי של פרסומות הפופ-אפ: "אני מתנצל"
"יצרנו את אחד מהכלים השנואים ביותר אבל הכוונות שלנו היו טובות. זה מודל גרוע", כתב איתן צוקרמן
בשנות ה-90, מתכנת בשם איתן צוקרמן היה מועסק בחברה המעניקה שירותי אירוח (hosting) לדפי אינטרנט, בתקופה שבה השקיעה החברה מאמצים לפתח מודל חדש לייצור הכנסות.
- מכה נוספת לתעשיית סרגלי הכלים הישראלית: גם מיקרוסופט עושה סדר בענף
- מייסדי קונדואיט רוצים להיפגש עם הכסף
- מי עושה מיליונים מהורדות תוכנות חינמיות?
"בנקודה מסוימת, יצרנו את אחד מהכלים השנואים ביותר בארגז הכלים של הפרסום באינטרנט – את הפרסומות הקופצות", כתב השבוע צוקרמן.
הפרסומות הקופצות היו למעשה פיתרון שפותח עבור סוחר מכוניות שהתלונן בפני החברה שהפרסומת שלו מופיעה בעמוד המכיל תוכן מיני. בשל כך כתב צוקרמן קוד המקפיץ פרסומות בחלון נפרד. עבודתו שימשה כבסיס למה שעתיד היה להיהפך לאחד המטרדים הגדולים ברשת.
"זו הייתה דרך לחבר בין פרסומות לבין עמודי אינטרנט מבלי שבם יוטמעו בעמוד עצמו כדי שלא ייווצר קשר בלתי רצוי בין התוכן בעמוד מסוים לבין המפרסם", אמר צוקרמן. "אני מתנצל על כך. הכוונות שלנו היו טובות", הוסיף.
כיום מועסק צוקרמן באוניברסיטה היוקרתיתMIT שם הוא משמש כראש המחלקה למדיה אזרחית וכמדען מחקר ראשי במעבדת המדיה של המוסד. הוא אומר שהיה רוצה לראות את האינטרנט מתפתח לכיוון נטול מודעות פרסומת לעסקים, אולי באמצעות שימוש במודלים של מנויים או באמצעות תשלומים ליוצרי תוכן. "כיום המודל הוא גרוע ולא איכותי", הוא מסכם.