$
הייטק והון סיכון

אינראקטיב גייסה 6 מיליון דולר מאוורגרין

החברה הישראלית פיתחה בורסת פרסום סלולרית המאפשרת למפרסמים לרכוש שטחי פרסום באפליקציות המובילות והנפוצות בעולם. היא גייסה עד כה כ-14 מיליון דולר

מאיר אורבך 16:3529.01.14
אינראקטיב (Inneractive) גייסה 6 מיליון דולר מקרן הון הסיכון אוורגרין, כאשר בגיוס השתתפה קרן האשראי קראוס קפיטל. עד כה גייסה החברה מאז היווסדה ב-2007 כ-14 מיליון דולר, כאשר הסיבוב האחרון היה ב-2012 בו היא גייסה 3.5 מיליון דולר.

 

חברת הסטארט-אפ הישראלית היא אחת השחקניות הבולטות בתחום מנועי האופטימיזציה לפרסום בסלולר. היא מצויה בנישת ה- SSP, כלומר מאתרת עבור מפרסמים שטחי פרסום באפליקציות. בשונה מרשתות פרסום ישראליות במובייל, כגון מטומי או DMG, היא חברה טכנולוגית שפיתחה מנוע דמוי בורסה המקבל החלטות לגבי מילוי שטחי הפרסום באפליקציות בפרסומות בזמן אמת ולא באמצעות קנייה ומכירה מראש, כמקובל בענף.

 

זיו אלול, מנכ"ל ומייסד אינראקטיב זיו אלול, מנכ"ל ומייסד אינראקטיב צילום: עמית שעל

 

בין השאר, אינראקטיב מאפשרת למפרסמים לפרסם על גבי אפליקציות מובילות הנמצאות בצמרת רשימת האפליקציות הפופולאריות ביותר למערכות ההפעלה המובילות. לאחרונה, החברה הישראלית החלה לפרסם גם מודעות וידאו במובייל, ומכניסה לפי ההערכות כ- 20 מיליון דולר בשנה בפיזור שמתחלק כמעט שווה בשווה בין ארה"ב לשאר העולם.

 

ענף הפרסום במובייל הסתדר בשנתיים האחרונות במבנה שמזכיר מאוד את ענף הפרסום המקוון. בין המפרסמים לבין המפיקים שמציאים שטחי פרסום למכירה, במקרה זה מפתחי האפליקציות, נכנסו חברות חדשות העוסקות בתיווך ובפילוח האוכלוסיות עבור המפרסמים, ובאיתור המפרסמים המשלמים את הסכום הגבוה ביותר למפתחי האפליקציות.

 

הצורך בפילוח אוכלוסיות ובמקסום מחיר הפרסום הביא לפריחת ענף רשתות ובורסות הפרסום במובייל וברשת, שהצמיחו חברות שהגיעו תוך שנים ספורות לשווי גבוה ובסופו של דבר נמכרו לענקיות טכנולוגיה. החלוצה שבהן היא אמובי הישראלית שנמכרה לספקית הסלולר הסינגפורית סינגטל תמורת 321 מיליון דולר, אדמלד שנמכרה לגוגל תמורת 400 מיליון דולר ו-MoPub שנמכרה לטוויטר ב- 350 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x