כמה מרוויחה אמזון מעסקי מחשוב הענן?
הכנסותיה של אמזון משרותי מחשוב הענן הן סוד שמור. מניתוח של של מצגת הדו"ח הכספי האחרון, ניתן לגבש הערכה זהירה לגבי היקף הפעילות של החברה
אמזון לא נוהגת לשחרר מספרים ככל שהדבר קשור להיקף הפעילות של החברה. היא נוהגת לספק רמזים אך קשה לגזור מהם היקפים מדוייקים. אולם באתר "קווארץ" ניסו לגבש הערכה שמתבססת על מצגת של אמזון שהתבססה על הדו"חות הכספיים האחרונים של החברה.
- אמזון עקפה את תחזיות הרווח: 18 סנט למניה ברבעון הראשון
- חנות האפליקציות של אמזון מגיעה לישראל
- מלחמות הענן: מיקרוסופט פותחת חזית מול אמזון
על פי הניתוח, שירותי AWS מכניסים לאמזון כ-2.4 מיליארד דולר בשנה בצפון אמריקה. בקווארץ שמו לב שהמצגת מכילה התייחסות להכנסות מכלל פעילות ה-AWS, הפרסום וכרטיסי האשראי הממותגים, כאשר המספר שהציגה אמזון הוא: 750 מיליון דולר.
פעילות כרטיסי האשראי מכניסה בהערכה זהירה כ-100 מיליון דולר בשנה. פעילות הפרסום מכניסה לפחות כ-500 מיליון דולר בשנה, זאת על פי דיווח של רויטרס שציטט את בכיר אמזון לשעבר, דויד סיילינג'ר. בניכוי שני הסכומים הללו, נשאר הסכום המוערך של פעילות AWS בצפון אמריקה שהינו כאמור כ-2.4 מיליארד דולר.
למרות הסכום המרשים, לחברת VMware למשל יש היקף הכנסות של 1.19 מיליארד דולר ברבעון האחרון מאותה פעילות. זאת אומרת פי 2 ממה שהפעילות של אמזון מכניסה. אבל, אמזון מתמחרת את שירותיה כך שיתאימו לחברות קטנות ובינוניות, מה שהופך את חטיבת מחשוב הענן של לראשונה מבחינת הפעילות אם לא מבחינת היקף ההכנסות.