מלחמות הענן: מיקרוסופט פותחת חזית מול אמזון
Windows Azure Infrastructure Services שירות מחשוב הענן החדש של מיקרוסופט יאפשר לה לתמחר את השירותים כלפי מטה. מיקרוסופט מאמינים כי יוכלו אף להתחרות במחירים של אמזון בתחום
- איגוד לינוקס אירופי הכריז מלחמה על מיקרוסופט
- אריקסון רוכשת את פעילות ה-IPTV של מיקרוסופט
- ווינדוס פון 8 עקפה את מכירות iOS בשש מדינות
לאחר למעלה מתשעה חודשים של בדיקות, מיקרוסופט השיקה את Windows Azure Infrastructure Services, שיאפשר ללקוחות להריץ אפליקציות קיימות על שרתים ומכשירי אחסון במרכזי המידע של מיקרוסופט.
החברה התחייבה גם להתאים את המחירים לאלה שמציעה מובילת השוק, אמזון, עבור שירותי המחשוב והאחסון, גם אם אמזון תוריד עוד את המחירים, כך לדברי סטיבן מרטין, המנהל הכללי של האסטרטגיה העסקית מאחורי Windows Azure.
71% מהנשאלים בסקר שערכה חברת המחקר פורסטר ריסרץ' טענו כי הם משתמשים ב-Web Services של אמזון למחשוב הענן, זאת בהשוואה ל-10% שענו כי הם משתמשים בשירותים של מיקרוסופט, גוגל וחברות אחרות.
על פי ההערכות של גרטנר, ההכנסות משירותי ענן ציבוריים, שמאפשרים ללקוחות להפעיל אפליקציות במרכזי מידע של חברה חיצונית ולגשת אליהן דרך האינטרנט, זינקו בשנה שעברה ב-20% ל-109 מיליארד דולר.
למיקרוסופט, יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, יש למעלה מ-200 אלף לקוחות עבור מוצרי הענן Azure, ואלף לקוחות חדשים נרשמים בכל יום, הדגיש מרטין.
מניית מיקרוסופט טיפסה ב-1% ל-28.97 דולר בסגירת המסחר בניו יורק. המניה עלתה עד כה השנה ב-8.5%, זאת לעומת עלייה של 10% שעלה מדד S&P 500.