$
IT בעולם

מלחמות הענן: מיקרוסופט פותחת חזית מול אמזון

Windows Azure Infrastructure Services שירות מחשוב הענן החדש של מיקרוסופט יאפשר לה לתמחר את השירותים כלפי מטה. מיקרוסופט מאמינים כי יוכלו אף להתחרות במחירים של אמזון בתחום

בלומברג 12:2218.04.13
מיקרוסופט, שהשיקה ביום שלישי שירות מחשוב ענן חדש, הודיעה כי בכוונתה להתאים אותו למחיר שמציעה אמזון למוצרים המתחרים ושנחשבים זולים במיוחד, זאת בניסיון לזכות בלקוחות בשוק מחשוב הענן ההולך וגדל.

לאחר למעלה מתשעה חודשים של בדיקות, מיקרוסופט השיקה את Windows Azure Infrastructure Services, שיאפשר ללקוחות להריץ אפליקציות קיימות על שרתים ומכשירי אחסון במרכזי המידע של מיקרוסופט.

 

מיקרוסופט רוצים להיכנס לשוק מחשוב הענן הציבורי הנשלט ב-90% על ידי אמזון מיקרוסופט רוצים להיכנס לשוק מחשוב הענן הציבורי הנשלט ב-90% על ידי אמזון צילום: shutterstock

 

החברה התחייבה גם להתאים את המחירים לאלה שמציעה מובילת השוק, אמזון, עבור שירותי המחשוב והאחסון, גם אם אמזון תוריד עוד את המחירים, כך לדברי סטיבן מרטין, המנהל הכללי של האסטרטגיה העסקית מאחורי Windows Azure.

 

71% מהנשאלים בסקר שערכה חברת המחקר פורסטר ריסרץ' טענו כי הם משתמשים ב-Web Services של אמזון למחשוב הענן, זאת בהשוואה ל-10% שענו כי הם משתמשים בשירותים של מיקרוסופט, גוגל וחברות אחרות.

 

על פי ההערכות של גרטנר, ההכנסות משירותי ענן ציבוריים, שמאפשרים ללקוחות להפעיל אפליקציות במרכזי מידע של חברה חיצונית ולגשת אליהן דרך האינטרנט, זינקו בשנה שעברה ב-20% ל-109 מיליארד דולר.

 

למיקרוסופט, יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, יש למעלה מ-200 אלף לקוחות עבור מוצרי הענן Azure, ואלף לקוחות חדשים נרשמים בכל יום, הדגיש מרטין.

 

מניית מיקרוסופט טיפסה ב-1% ל-28.97 דולר בסגירת המסחר בניו יורק. המניה עלתה עד כה השנה ב-8.5%, זאת לעומת עלייה של 10% שעלה מדד S&P 500.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x