$
חדשות טכנולוגיה

מרתון אל העתיד: המשחקים האולימפיים משדרגים את לונדון

הדור הבא של שידורי ה-HD, תשלומים אלקטרוניים בכל מקום ורשת ה-WiFi המתקדמת בעולם הם רק חלק מהחידושים שמצפים למבקרי האולימפיאדה שתיפתח בלונדון בשבוע הבא. גם מי שנשאר בבית יוכל לעקוב אחר המשחקים ברשת החברתית שהושקה לרגל האירוע

הראל עילם 13:5619.07.12
האולימפיאדה, אירוע הספורט הגדול והנצפה ביותר בעולם, משמשת זה כ־90 שנה אחד מכרי הניסויים הטכנולוגיים החשובים והמרכזיים ביותר, וגם הפעם התמונה לא תהיה שונה. לונדון 2012, שתיפתח בסוף השבוע הבא, כבר הוכתרה כאולימפיאדה החברתית הראשונה, וכזו שבה הטאבלטים, הסמארטפונים והפייסבוק יהוו חלק אינטגרלי מהאופן שבו אנחנו חווים את המשחקים.

 

הפעם, כך נראה, יהיה השינוי גדול במיוחד, ודובר הוועד האולימפי כבר הכריז ש"באולימפיאדת סידני לא היה אינטרנט מהיר. באתונה לא היו כמעט טלפונים חכמים. בבייג'ינג' כמעט ולא היו רשתות חברתיות. כל זה השתנה. בלונדון, אנחנו נצרוך את המשחקים שלנו בדרך שונה לחלוטין".

 

שידורי הטלוויזיה חדים יותר מבעבר

 

המשחקים האולימפיים של לונדון 2012 יהיו הראשונים שישודרו בצורה מלאה בתלת־ממד, ולראשונה יהיו כל המשחקים והאירועים זמינים בסטרימינג לצופי רשתות BBC באנגליה, NBC בארה"ב וגם דרך יוטיוב ללקוחות משלמים.

לברון ג'יימס. פופולרי בקרב הגולשים לברון ג'יימס. פופולרי בקרב הגולשים צילום: איי פי

 

יותר מ־3,000 שעות של משחקים יהיו מגובים גם בשירות VOD מלא, למי שפספס, אך החוויה הטובה ביותר תסופק דווקא בחינם למי שיהיה בלונדון בזמן המשחקים.

רשות השידור הבריטית תצלם את האירועים המרכזיים באולימפיאדה ב־Super Hi־Vision, טכנולוגיה יפנית באיכות גבוהה פי 16 משידורי ה־HD המקובלים, ותקרין אותם על מסכי ענק בגובה 15 מטר. מסכים אלה ייפרסו בכמה נקודות מרכזיות, ויצפו בהם מאות אלפי חובבי ספורט שיזכו גם להופעות ולקונצרטים, כולם בחינם.

 

האתלטים יצ'וטטו עם הצופים בפייסבוק

 

הוועד האולימפי הקים קהילה מקוונת הכוללת יותר מאלף ספורטאים, שמאפשרת מעקב צמוד אחר המשתתפים במשחקים האולימפיים. הקהילה החדשה הוקמה בשיתוף פייסבוק, ומאפשרת לנהל צ'טים בזמן אמת עם ספורטאים. הערוץ מרכז הודעות פייסבוק וציוצי טוויטר של הספורטאים שמשתתפים עכשיו בתחרויות, אבל לא מזניח את ספורטאי העבר, ויאפשר קבלת עדכונים וצ'טים עם אגדות ספורט כמו השחיין מארק ספיץ והאתלטית נדיה קומנצ'י.

 

כרגע הספורטאי האהוד ביותר ברשת החברתית הוא הכדורסלן לברון ג'יימס עם כמעט 17 מיליון עוקבים. שיתוף פעולה אחר של הוועד האולימפי הוא עם רשת שיתוף המיקום פורסקוור שהשיקה ערוצי מידע, טיפים, מדליות והטבות לתיירים שיבצעו צ'ק אין לפעילויות אולימפיות.

 

הרשת תהיה זמינה גם ברכבת התחתית

 

לרגל עשרות מיליוני התיירים שיציפו את העיר נפרסו יותר מחצי מיליון נקודות WiFi חינמיות ברחבי לונדון, רשת שהופכת את הבירה האנגלית לעיר הענק הראשונה שמכוסה כולה בחיבור אלחוטי.

 

העירייה רישתה גם את הרכבת התחתית הנרחבת של העיר, מערכת התחבורה העתיקה בעולם והשנייה בגודלה. בעשרות תחנות יש כעת חיבור WiFi חינמי, ורשת סלולר מתקדמת נפרסה גם לאורך 180 קילומטר של מנהרות הרכבת, כך שאנשים יוכלו להמשיך לגלוש ולשוחח גם עשרות מטרים מתחת לאדמה ובזמן הנסיעה. בנוסף השקיעה העירייה מיליונים בהצבת עשרות פחי זבל חכמים ברחבי העיר, שכוללים מסכי מגע גדולים ויכולים לספק מידע על האזור, תחבורה, חדשות, מידע מתחלף על מניות ועוד.

 

הרכבת התחתית בלונדון. מרושתת הרכבת התחתית בלונדון. מרושתת צילום: בלומברג

 

המבקרים יוכלו לשלם ישירות מהסלולר

 

כדי להבטיח שחוויית הקנייה של מיליוני המבקרים תהיה פשוטה, גופים כמו ויזה, מאסטרקארד, סמסונג ומקדונלד'ס פרסו ב־60 אלף נקודות NFC ברחבי העיר – קוראים אלקטרוניים שמאפשרים למשתמשים לשלם בקופה באמצעות הטלפון החכם שלהם, אם הוא כולל גם שירות ארנק סלולרי.

 

הטלפון הרשמי של האולימפיאדה, הגלקסי אס 3 מבית סמסונג, כולל שבב מתאים ואפליקציית תשלומים מיוחדת מבית ויזה, וסמסונג גם הוציאה טלפון זול שיימכר לתיירים ויחולק למשתתפים, שכולל כרטיס מבית ויזה לחיובים מהירים וקלים.

גלקסי אס 3. אפליקציית תשלומים מיוחדת גלקסי אס 3. אפליקציית תשלומים מיוחדת צילום: בלומברג

 

ענקית התשלומים ברשת פייפאל לא מוותרת על נתח השוק העצום שיוצרים המשחקים האולימפיים והשיקה שיתוף פעולה עם כמה רשתות בריטיות במטרה לאפשר רכישות בחנויות באמצעות חשבונות פייפאל. היתרון הגדול של השיטה הזו הוא שניתן לבצע רכישות גם ללא חיבור אינטרנט פעיל.

 

המדרכה תהפוך את הצעדים לחשמל

 

חברה בשם PaveGen הניחה אריחים מיוחדים העשויים מגומי ממוחזר בחלק מאתרי האולימפיאדה. האריחים מספקים כמות זעומה של אנרגיה בכל פעם שמישהו דורך עליהם. בהתחשב במספר המבקרים הגדול מתכוונת החברה להפיק בצורה זו מספיק אנרגיה כדי להאיר עשרות, אם לא מאות, משקי בית. כך למשל, רק במעבר שבין האצטדיון האולימפי לקניון שהוקם לצדו צפויים לצעוד לא פחות מ־30 מיליון איש בשנה הקרובה — כמות שתספק חצי מתאורת החוץ של הקניון הענק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x