דיווח: נרשמה עליה של כ-16% בקניות המקוונות ביום שישי השחור
על פי אתר המדידות Coremetrics, המכירות המקוונות ביום שישי השחור עלו בכ-15.9% בהשוואה לאשתקד, ושווי העסקה הממוצע עלה בכ-20 דולרים. המכירות הרגילות עלו ב-0.3% בלבד
היקף הקניות המקוונות במהלך "יום שישי השחור", יום הקניות המסורתי בארה"ב שחל שלשום (ו'), עלה בכ-15.9% בהשוואה למכירות המקוונות באותו יום אשתקד. כך דיווחה אמש (ז') חברת המדידות CoreMetrics. המדידה התבססה על נתונים מאתריהם של כ-500 קמעונאים גדולים, ביניהם מייסי'ז ובלומינגדיילז.
עוד עולה מן הנתונים כי שווי ההזמנה הממוצע עלה בכ-20 דולרים, מ-170.19 דולרים בממוצע ל-190.8. לדברי CoreMetrics, נרשמה עליה גם בהפניית הלקוחות מרשתות חברתיות לאתרי החנויות המקוונות, ומספר הקונים שהגיעו באמצעות סלולר לאתרי החנויות המקוונות עלה ב-26.7% ביחס למספרם אשתקד.
עליה מרשימה במיוחד נרשמה בחנויות הטיפוח והאופנה: מספר הלקוחות החדשים עלה ב-73.1% ביחס למספרם אשתקד, ומספר הלקוחות שביצעו רכישה בפועל עלה בכ-53.4%. עם זאת, מזכיר אתר סינט, יש לזכור ששיעור הקניות המקוונות בעונת הקניות לעומת הקניות הרגילות עדיין זעום, ועומד על שמונה עד עשרה אחוזים.
הרכישות ביום שישי השחור בחנויות "רגילות" - קרי לא מקוונות - עלו ב-0.3% בלבד בהשוואה לרכישות אשתקד. כך עולה מנתוני חברת המדידה ShopperTrak, שמצטט סינט. עם זאת, ShopperTrak ציינה כי המכירות בשבועיים הראשונים של נובמבר עלו בשישה אחוזים יחסית ל-2009, ושחלק ניכר מהחנויות הקמעונאיות עשו מאמצים לכוון את לקוחותיהן לאתרי הרשת שלהן, ולא לחנות הפיזית.