$
אינטרנט

מייסד טוויטר: "רוצים לעבוד בשיתוף פעולה עם פייסבוק"

אחד ממייסדי שירות המיקרו-בלוגינג, און וויליאמס, דיבר בכנס Web Summit 2.0 על היחסים בין השירות לרשת החברתית: "עד כה לא מצאנו נוסחה לעבוד ביחד". כשנשאל על מצבה הפיננסי של טוויטר, השיב: "יש לנו הרבה כסף בבנק"

יוסי גורביץ 10:2818.11.10

אחד המייסדים של טוויטר ומנכ"ל החברה לשעבר, אוון וויליאמס, אמר אמש (ד') בכנס Web Summit 2.0 כי אנשי שירות המיקרו-בלוגינג מדברים לעתים קרובות עם עמיתיהם בפייסבוק, במטרה לאפשר שיתוף פעולה בין השירותים. עם זאת, לדבריו עד כה לא מצאו הצדדים נוסחה לכך. "שיתוף פעולה כזה יהפוך את חווית השימוש בטוויטר לטובה יותר, אבל אנחנו מבינים את עמדת פייסבוק, שרואים בתחום החברתי את הבסיס שלהם", אמר וויליאמס.

 

היחסים בין פייסבוק לטוויטר, שפועלות באופן חלקי באותו תחום, מורכבים: לפני כשנתיים ניסתה פייסבוק לרכוש את טוויטר, אך בשירות סירבו לכך. באוגוסט 2009 רכשה הרשת החברתית את Friendfeed, שירות אינטגרציה לבלוגים, בצעד שנתפס כאיום על טוויטר. כיום פייסבוק אינה מאפשרת לצפות דרכה בציוצים האחרונים שכתבו חבריו של המשתמש בטוויטר, ואף חסמה בעבר אפליקציות שאפשרו זאת.

 

החברה של מארק צוקרברג נחשבת לשלישית בשוויה באינטרנט, ומוערכת ב-41 מיליארד דולר. הערכת השווי האחרונה של טוויטר עמדה על 1.6 מיליארד דולר. שתי החברות הינן פרטיות, ומניותיהן אינן נסחרות בבורסה.

 

"להיות מנכ"ל טוויטר היה תפקיד מזופת"

 

וויליאמס ממשיך גם כיום לעבוד בטוויטר, כיועץ אסטרטגיית מוצר. כשדיבר על התקופה שבה כיהן כמנכ"ל החברה, אמר כי "זה היה תפקיד מזופת".

 

בדבריו לא התייחס הבכיר באופן ישיר לשאלות על מצבה הפיננסי של החברה, אך הצהיר: "יש לנו הרבה כסף בבנק". במהלך 2009 גייסה החברה כ-100 מיליון דולר, כשאחת המשקיעות הגדולות בטוויטר היא DST, החברה הרוסית שהשקיעה סכומים גדולים גם בפייסבוק.

 

לדברי וויליאמס, הביקוש לפרסומות בטוויטר גדול משהחברה יכולה לספק, והחברה שומרת במכוון על מספר פרסומות נמוך, כדי שתוכל לבחון היטב את התכנים המופיעים בהן ואת השפעתן על קהל המשתמשים. לדבריו, כרגע מספקת טוויטר פרסומות לכ-40 גופים שונים, אם כי מאות חברות רוצות לפרסם בשירות, ובכוונת החברה לאפשר זאת למספר גדול בהרבה של מפרסמים עד סוף השנה הנוכחית.

 

טוויטר מספק למפרסמים שלושה שירותים: "ציוצים מקודמים", שמדגישים ציוץ ספציפי של המפרסם ומפנים אליו תשומת לב, והחלו לאחרונה להופיע גם ב"פיד" המרכזי של המשתמשים ובתוצאות החיפוש בגוגל; "מגמות מקודמות", הכנסה של מגמה לרשימת המגמות (trends) של טוויטר; ו"חשבונות מקודמים", שבהם מאיץ השירות במשתמשים לעקוב אחרי חשבון של משתמש מסוים. לדברי וויליאמס, שימוש ב"מגמות מקודמות" מעלות את הדיון בנושא מסוים פי 3 עד 6.

 

הציוצים הממומנים של טוויטר בגוגל הציוצים הממומנים של טוויטר בגוגל צילום מסך: Search Engine Land

 

רוצה לדעת מה המצייצים חושבים? תשלם

 

טוויטר הודיעה אמש על עסקה עם חברת הניתוח Gnip, שבמסגרתה ימכרו שתי החברות את הציוצים לחברות צד שלישי, למטרות ניתוח מגמות בלבד. הלקוחות יוכלו לשלם 360 אלף דולר עבור 50% מכלל התעבורה של טוויטר או 60 אלף עבור כ-5% ממנה, וייאסר עליהם להשתמש במידע כדי ליצור קשר עם משתמשים או לשלוח אליהם פרסומות.

 

בתוך כך, מדווח הבלוג Mashable, החלה טוויטר להפיץ בקרב מספר מוגבל של משתמשים כלי חדש לניתוח נתונים. הכלי מאפשר למשתמש לדעת, בין השאר, מה היו הציוצים האהובים ביותר שלו, ואילו ציוצים גרמו למשתמשים אחרים להפסיק לעקוב אחריו. לפי דיווחים שלא אושרו רשמית, טוויטר מתכוונת להפיץ את הכלי בחינם, דבר שעלול לתסכל מפתחים שבנו כלים דומים בתשלום.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x