אייפון? בלקברי? רוב העולם קונה סלולרי פשוט
היקף מכירת הסמארטפונים בשוק העולמי כמעט והכפיל את עצמו ברבעון השלישי ביחס ל-2009, אבל הם עדיין מהווים פחות מרבע מהמכשירים שנרכשים. יותר מ-40% מהאמריקאים שרכשו לאחרונה מכשיר בחרו בסמארטפון
כולם מדברים על האייפון ומכשירים מתקדמים אחרים, אבל כמה אנשים באמת משתמשים בהם? הנתונים האחרונים לגבי השוק העולמי יכולים לעודד את היצרניות המתמקדות בסמארטפונים, אבל הם גם מזכירים שרוב העולם, ובמיוחד העולם המתפתח, קונה דווקא את הדגמים הפשוטים.
חברת האנליסטים קנאליס
במדינות רבות בעולם, ובעיקר בעולם השלישי, משתמשים הצרכנים בטלפונים הסלולריים למטרות שונות מאשר בעולם המערבי - בחלקן מדובר באמצעי תשלום נפוץ (באמצעות ה"ארנקים הסלולריים"), וכפי שציינו אתמול בדו"ח טכנולוגי, נוקיה אף מפעילה שירות SMS שמאפשר לסוחרים בעולם השלישי להתעדכן על מחירי הסחורות.
אלא שגם רוב האמריקאים אינם בוחרים במכשירים המתקדמים ביותר: מנתוני נילסן עולה כי בסוף הרבעון השלישי של 2010, שיעור האמריקאים שהשתמש בסמארטפון עמד על 28% בלבד, פחות משליש מהצרכנים - עלייה של 7% לעומת סוף 2009. עם זאת, ניכרת עליה משמעותית ברכישת המכשירים הסלולריים המתקדמים: יותר מארבעים אחוז מקוני המכשירים החדשים העדיפו סמארטפונים.
הצעירים מעדיפים מכשירי אנדרואיד, המבוגרים - בלקברי
החברה המובילה במכירות סמארטפונים בשוק העולמי היא נוקיה, עם נתח שוק של 33%, ואחריה אפל, עם 17%. RIM, יצרנית הבלקברי, נמצאת במקום השלישי עם 15%. הנתונים המדויקים לגבי נתח השוק של מכשירי האנדרואיד חסרים בדו"ח של קנאליס, אם כי היא מעריכה שנמכרו יותר מ-20 מיליון מכשירים עם מערכת ההפעלה מבית גוגל, בהשוואה ל-1.4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של האנדרואיד בארצות הברית, להערכת קנאליס, עומד על כ-44% מכלל הסמארטפונים שנרכשו במהלך הרבעון השלישי.
נתוני נילסן על השוק האמריקאי מעריכים כי אפל מובילה בתחום הסמארטפונים בארצות הברית, עם נתח שוק של 30% לעומת 28% ל-RIM. נתח השוק של אנדרואיד מוגבל אצלם ל-19% בלבד - אך הוא שומר על עליה מתמדת, בעוד אפל ו-RIM דורכות במקום. מנתוני נילסן עולה עוד כי כמחצית ממשתמשי אנדרואיד הם צעירים בני פחות מ-35, בעוד RIM חזקה יותר בקרב בני 45 ומעלה.