$
אינטרנט

טוויטר מציגה: ציוץ המפרסם

שירות המיקרו-בלוגינג המצליח יישם בתקופה האחרונה שורה של צעדים כדי לקדם הצגת פרסומות באתר, כולל אפיקים שיווקיים חדשים, אבל הוא מתקשה לעמוד בביקוש מצד המפרסמים

יוסי גורביץ 10:1311.10.10
שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר יישם בתקופה האחרונה שורה של צעדים שמטרתם למשוך אליו מפרסמים, אך נראה שבשלב זה הוא מתקשה לעמוד בכמות הפרסומות שרוצים הלקוחות - כך דיווח אמש (א') הניו יורק טיימס.

 

מנכ"ל החברה החדש, דיק קוסטולו, לשעבר מנהל הפרסום של טוויטר, השתתף

לאחרונה בכנס השנתי של תעשיית הפרסום בשדרות מדיסון – הנציג הראשון של טוויטר שלוקח חלק באירוע. בנאומו הוא הבטיח שהחברה "יצאה משלב הניסויים", ואמר כי תוכניות הפרסום שלה "עובדות". כ-20 איש עוסקים היום בפרסום בשירות, לעומת עובד אחד רק לפני שנה.

 

בחודש האחרון השיקה טוויטר שתי תוכניות חדשות, שאחת מהן מאפשרת פרסום באפליקציות שונות; והאחרת מעניקה אפשרות פרסום לבעלי עסק מקומיים. שתי התוכניות מצטרפות לאפיק פרסום ותיק יותר, שקיים כחצי שנה ומכונה "ציוצים מקודמים" - פרסומות שמופיעות ברשימת הנושאים הבוערים של טוויטר. בשירות מגדירים את "ציוצים מקודמים" כאפיק "שהצליח במיוחד", וטוענים כי הפרסומות המקודמות במסגרתו נהנות מכמות כניסות הגבוהה בכ-5% מאלה המופיעות בתצוגה רגילה.

 

בחברת קוקה קולה אף אומרים כי במסעות הפרסום שלה בטוויטר שיעור הכניסות היה גבוה משמעותית יותר מכך, דבר שלדברי ענקית המשקאות הפתיע אותה מאוד. שורה של חברות רוצות כעת לפרסם בטוויטר – אך השירות מתקשה למצוא את המקום לכך. לדברי קוסטולו, בכוונת החברה "לנוע מהר הרבה יותר בעתיד" בתחום זה.

 

עד לאחרונה הצהירו מייסדי טוויטר שוב ושוב כי בכוונתם להתמקד בצמיחה, ולא ברווחים. הצמיחה של טוויטר בשנתיים האחרונות אכן היתה מרשימה במיוחד: משלושה מיליון משתמשים לכ-165 מיליון, ששולחים יותר ממיליארד ציוצים מדי יום. בכירים בעולם הפרסום אמרו לניו יורק טיימס שהצמיחה המהירה של טוויטר מזכירה להם את פייסבוק ואת גוגל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x