גוגל הודיעה רשמית על רכישת מפתחת הקוויקסי הישראלית
גוגל צפויה לשלם 10–15 מיליון דולר על חברת מנטורווייב מאור יהודה, המתמחה בווידיאו מבוסס מיקום
גוגל הודיעה הבוקר (ג') רשמית על רכישת חברת מנטורווייב הישראלית, מפתחת הקוויקסי (Quiksee), טכנולוגית מיפוי וידאו המבוסס על סרטוני גולשים, המשולבים על Google Earth. זוהי הרכישה השנייה של גוגל בישראל במהלך חצי השנה האחרונה, לאחר שרכשה בחודש אפריל האחרון את LabPixies.
החברה הזעירה מאור יהודה נמכרת בסכום נמוך יחסית של 10–15 מיליון דולר, אך מדובר בהחזר נאה יחסית ל־3.6 מיליון דולר שהושקעו בה במהלך שמונה שנות פעילותה.
עם המרוויחים העיקריים מהעסקה נמנים משפחת עופר (המחזיקה בכ־47% ממניות החברה באמצעות עופר הייטק), חברת ההשקעות דוקור (21%), איש העסקים יגאל תבורי, אחד הבעלים ביפאורה־תבורי (6%), ומשפחת הראל, בעלת חברת האחזקות נועז (6%). מנכ"ל החברה גדי רויז מחזיק ב־5% מהחברה וסמנכ"ל הפיתוח רוני אמירה מחזיק בה 3%. בעלי מניות נוספים הם חברת "מעבר לשרות" של אוהד צוקרמן ושרון יפה (2%) ויעקב קליין (2%).
מנטורווייב נוסדה בחממת ניות שביוקנעם לפני כעשר שנים. בשנת 2005, לאחר סבב השקעה מעופר הייטק ומדוקור, החליטו בחברה להתמקד בשילוב סרטונים פנורמיים על גבי Google Earth, מה שהתגלה כמכרה זהב.
"זוהי הוכחה שניתן לייצר ערך מחברות שצומחות בחממה", אומר ל"כלכליסט" נועם קייזר, מנהל ההשקעות בחממת ניות, שזה עבורה אקזיט חמישי במהלך 19 שנות פעילותה.
מייסדי מנטורווייב הם גדי רויז, רוני אמירה ואסף הראל. המוצר קוויקסי מאפשר יצירת סרטוני וידיאו מבוססי מיקום. פעילותה דומה לזו של Google Streetview, פרויקט הצילום הגרנדיוזי של גוגל המצלם רחובות בכל העולם. ההבדל בין שני המיזמים הוא בכך שבזה הישראלי מדובר בצילום חי של וידיאו ולא בהדמיה מבוססת סטילס. לפי ההערכות, גוגל רכשה את החברה בגלל הסינרגיה של המוצר שלה עם מפת גוגל ועם השירות החברתי החדש Google Me שעשוי להיות מבוסס מקום.