התסכול של סטיב ג'ובס
שערוריית בעיות הקליטה באייפון 4 היא בעצם המשך ההתנהלות התקשורתית הרגילה סביב אפל, רק שהפעם הבאזז הוא שלילי, ולמנכ"ל החברה אין את מי להאשים - מלבד את עצמו. פרשנות
כשמנכ"ל אפל סטיב ג'ובס דיבר על הבמה ביום שישי בערב בניסיון להנמיך את הלהבות בשערוריית בעיות הקליטה באייפון 4, שזכתה לכינוי "אנטנה-גייט", דבר אחד היה ברור מעבר לכל ספק: הוא מתוסכל. מאוד.
זה היה ברור בכל רגע ורגע במסיבת העיתונאים החפוזה שכינס ג'ובס. מהטון שלו ומתוכן הדברים עצמם - "אף אחד לא מושלם", "הנושא נופח מעבר לכל פרופורציה", "לכולם יש את הבעיה הזו". מתוסכל בגלל הבלוגרים שהתעסקו בנושא בלי הפסקה, מהתקשורת שחיטטה בלי סוף, אפילו מהמעריצים שדנו באובססיביות בבעיות האנטנה.
אבל יש רק אדם אחד שהוא יכול להאשים בזה: את עצמו. ג'ובס בנה חברה שהתקשורת והציבור אוהבים לדבר עליה ולהתעסק בה. יש לה מוצרים סקסיים ומעניינים, וכולם רוצים לנתח אותם, לפרשן אותם, לכתוב עליהם ולצלם אותם, ובעיקר להחליף עליהם שמועות. פרשת אנטנה-גייט והסערה האדירה סביבה היא פשוט הצד השני של אותו מטבע – התקשורת והציבור מדברים על מוצר של אפל, רק שהפעם הבאזז הוא שלילי. לג'ובס כדאי לזכור את זה בפעם הבאה שהוא משיק מוצר חדש, ומגלה שלא צריך לדאוג לתקציב שיווק כי התקשורת כבר עושה בשבילו את העבודה.
במסיבת העיתונאים שנערכה לא אמר ג'ובס שום דבר חדש – כל הנקודות העיקריות כבר הופיעו בהודעה לעיתונות של החברה שהופצה ב-2 ביולי. אבל ניכר היה שהוא עושה כל שביכולתו כדי להרגיע את הפרשה ולכבות את הלהבות.
מה יהיו התוצאות? לא קשה להעריך: מעריצי אפל המושבעים משוכנעים יותר מתמיד שהכול בסדר ושסתם נטפלים לחברה האהובה עליהם; שונאי אפל עדיין בטוחים שהחברה שקרנית ושמדובר בסמארטפון גרוע; וכל השאר ישכחו כנראה מהנושא בעוד שבוע ויעברו לדבר הבא. אבל לא צריך לדאוג, את אייפון 5 הם ישובו לקנות, ובהמוניהם.