ארגוני צרכנות נגד כניסת גוגל לפרסום הסלולרי
קוראים לרשות ההגבלים העסקיים האמריקאית שלא לאשר לגוגל לרכוש את חברת AdMob, המספקת פרסומות לאפליקציות סלולריות, מחשש למונופול בתחום הפרסום ופגיעה בפרטיות הגולשים
14:5829.12.09
שני ארגוני צרכנות וזכויות אזרח אמריקאיים, Consumer Watchdog ו-Center for Digital Democracy, פנו ל-FTC, הרשות הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב, וקראו לה לאסור על גוגל לרכוש את חברת AdMob,
המתמחה בפרסום בסלולר.
מנכ"ל גוגל אריק שמידט. מדאיג את פעילי הפרטיות צילום: בלומברג
הארגונים הצטרפו לחששות כי העסקה תגרום לפגיעה בתחרות בשוק הפרסום, סוגיה שבה ה-FTC כבר פתח בחקירה. בנוסף, הביעו הארגונים חשש כי העסקה תשלב את המידע שאוספת גוגל על הגולשים עם זה שזמין ל-AdMob, ויהווה "מכרה זהב" עבור גוגל לצורכי פרסום, אך יפגע בזכות של הגולשים לפרטיות באינטרנט. החששות של תומכי הפרטיות הוזנו בין השאר מהתבטאותו של מנכ"ל גוגל אריק שמידט, שאמר בחודש שעבר כי הוא אינו מאמין בפרטיות באינטרנט.
AdMob היא חברת הפרסום הסלולרי הגדולה ביותר, המציגה על פי נתוניה יותר מ-10 מיליארד פרסומות בחודש ב-15 אלף אתרים ואפליקציות. על פי תנאי ההסכם תשלם גוגל 750 מיליון דולר במניות לרכישתה, המהווה את העסקה השלישית בהיקפה בהיסטוריה של גוגל - לאחר רכישת חברת הפרסום DoubleClick תמורת 3.1 מיליארד דולר ויוטיוב ב-1.65 מיליארד דולר. רכישת DoubleClick עוכבה גם היא על ידי ה-FTC למשך כשבעה חודשים עד שאושרה, וב-2008 נסוגה גוגל מעסקת פרסום עם יאהו על מנת שלא תיאסר על ידי ה-FTC.
Consumer Watchdog הוא ארגון צרכנות הפעיל מאז 1985 ופועל לחשיפת הונאות ופרסומים מטעים של תאגידים וחברות. Center for Digital Democracy הוא ארגון ללא מטרות רווח הפועל מאז 2001 למען גישה חופשית לאינטרנט ומשאבים מקוונים, כולל חופש ביטוי והרחבת זמינות הפס הרחב.