מנכ"ל גוגל: שוק האנדרואיד עומד לנסוק
אריק שמידט צופה צמיחה ניכרת במספר המכשירים הסלולריים שיתבססו על מערכת ההפעלה של גוגל. 12 מכשירים כבר הושקו או נמצאים בהליכי השקה - ומכשיר חדש, Droid, תוקף ישירות את האייפון
המגזין Wired ציין כי מאז השקתו של טלפון האנדרואיד הראשון, בספטמבר 2008, הושקו או נמצאים בהליכי השקה 11 סמארטפונים נוספים שמתבססים על מערכת ההפעלה של גוגל. המכשיר הראשון עורר התלהבות מיכולות המחשוב והשימושיות שלו, אך עורר אכזבה בשל עיצובו, שנחשב לבלתי מושך בעיקר בהשוואה לאייפון של אפל. המכשירים שבאו אחריו סגרו את הפער הזה, ובחברת המחקר גרטנר העריכו כי עד סוף 2012 נתח השוק של מכשירי האנדרואיד יעבור את זה של האייפון.
לגוגל יש עניין מובהק בשוק הסמארטפונים: 70% מהפרסום במכשירים סלולריים הוא פרסום-חיפוש, תחום התמחותה של גוגל, ולדברי החברה החיפוש באמצעות סלולר צומח בכ-30% מדי שנה.
בסוף אוקטובר צפויה ורייזון, ספקית הסלולר הגדולה בארה"ב, להשיק סמארטפון מבוסס אנדרואיד חדש, המכונה Droid. על פי בלוג הטכנולוגיה טקראנץ', הדרויד – תוצאה של שיתוף פעולה בין גוגל, מוטורולה ו-וורייזון - יהיה "מכשיר הדגל" של האנדרואיד, והוא צפוי להשתמש בשבב חזק יותר מהמקובל ובגרסה החדשה ביותר של אנדרואיד; להערכת טקראנץ', הדרויד עשוי להיות מתחרה ראוי לאייפון. תמונות ראשונות כבר פורסמו בבלוג The Boy Genius Report.
ורייזון, מצידה, מנסה לבנות לדרויד דימוי של "אייפון קילר": בפרסומת טיזר שהוצגה בימים האחרונים בטלוויזיה, תוך חיקוי המוזיקה והגרפיקה של אפל, הוצגה רשימה של חסרונות האייפון, כל אחד מהם מתחיל במילה iDon't. לאחר הרשימה, הופיע הכיתוב "כל מה שאני לא עושה, הדרויד עושה". הפרסומת משכה תשומת לב רבה, משום שזו הפרסומת הראשונה המנגחת ישירות את האייפון.
זו הפרסומת השנייה החודש של ורייזון שמתייחסת לאייפון: הראשונה התייחסה אליו במובלע, ותחת הכותרת There's a Map for That – משחק על פרסומת There's an App for That של האייפון – ציינה שכיסוי הדור השלישי של ורייזון גדול פי חמישה מזה של AT&T, חברת הסלולר המשווקת את האייפון.
בישראל קיימים כיום שני מכשירים מבוססי אנדוראיד - סמסנוג גלקסי המשווק ברשת סלקום, ו-HTC מג'יק שנמכר בפלאפון.