האיחוד האירופי דורש מחברות האינטרנט: שמרו על פרטיות הגולשים
הנציבה לענייני צרכנים של הנציבות האירופית, מגלנה קונבה, הזהירה את חברות האינטרנט כי עליהן לשנות את גישתן כלפי השמירה על פרטיותם של צרכנים, ולא – תפעיל הנציבות סנקציות נגדם
קונבה אמרה ש"אני רוצה לשלוח אות אזהרה, שלא נוכל לגרור את רגלינו בתחום הזה. אם לא נראה תגובה נאותה לדאגות הצרכנים בנושאי איסוף המידע, אנו כרגולטורים לא נירתע מלבצע את חובתנו, וגם לא נחכה לאסון שיעיר אותנו".
קונבה אמרה את הדברים לאסופה של בכירים ממגוון חברות האינטרנט, ביניהן ספקיות רשת, אתרים מובילים וחברות פרסום, שהן "מפירות זכויות בסיסיות של הצרכנים בתחומי השקיפות, הבקרה והסיכון", באמצעות איסוף מידע ופרסום התנהגותי.
קונבה והמחלקה שלה מודאגים במיוחד משני תחומים: "בדיקה עמוקה" של חבילות מידע (המצב שבו ספקיות רשת יכולות לעקוב אחר תעבורת המידע המדויקת של חבילות TCP/IP ולזהות אותה) ופרסום התנהגותי, היינו מעקב אחרי המשתמש והתאמת פרסומות לו על פי האתרים שהוא מרבה לבקר בהם. גוגל החלה בפרסום כזה לפני כשלושה שבועות, כשברירת המחדל שלו היא שהמשתמש משתתף בתוכנית הפרסום ושעליו לבצע כמה פעולות כדי לצאת ממנו.
הרגולטורים האירופאים דורשים, כחלק מהליך שנמשך כבר שנים, כי חברות הרשת יפסיקו לשמור את מידע הגולשים שברשותן – כולל כתובות IP – לאחר שישה חודשים, בהתאם לחוקי הפרטיות של האיחוד. גוגל טוענת כי הכרחי שתשמור את המידע במשך 18 חודשים, אך בדצמבר הודיעו מיקרוסופט ויאהו כי הן מוכנות לשמור את המידע לשישה ולשלושה חודשים בלבד, בהתאמה, וזאת בתנאי שגם גוגל תצטרף להסכמה בנושא. העניין טרם הוכרע.
מחלקה אחרת של הנציבות האירופית - נציבת חברות תקשורת המידע ויוויאן רדינג - מנהלת חקירה כנגד ממשלת בריטניה בשל מה שנראה ככישלונה למנוע משתי ספקיות רשת, BT ו-Phorm, לבצע ניסויים ב"בדיקה עמוקה" על לקוחותיהם. הניסויים, שבוצעו בשנים 2006 ו-2007, נראים על פניהם כמנוגדים לחוקי הפרטיות של האיחוד האירופי.