דב מורן: "מודו תרשום ב-2009 הכנסות של עשרות מיליוני דולרים"
מנכ"ל חברת מכשירי הסלולר מבטיח כי המוצר שלה יושק בארץ כבר ברבעון השני של 2009, ולאחר מכן במספר מדינות נוספות דוגמת רוסיה
13:2411.02.09
"בשנת 2009 נרשום הכנסות של הרבה עשרות מיליוני דולרים", כך אומר היום מנכ"ל ומייסד חברת מכשירי הסלולר מודו. "מרבית המכירות ירשמו במחצית השנייה של 2009", אומר מורן אך מבטיח כי "נשיק את המוצר שלנו ברבעון השני של 2009. זה סגור כבר ואין יותר סימני שאלה. אנחנו מתכוונים להשיק
קודם בסלקום
ומיד אחר כך, עוד במהלך הרבעון השני, נבצע השקות נוספות אצל מספר מפעילים בדרום מזרח אסיה. בחציון השני של 2009 אנו צפויים להשיק במדינות נוספות, בניהן כנראה רוסיה ומדינות בדרום אמריקה", אומר מורן.
למעשה מורן אומר כי כבר בשנת 2009, כלומר כשנתיים לאחר הקמת החברה וכשנה לאחר השלמת גיוס ההון האחרון, צפויה מודו להתחיל ורשום הכנסות מהותיות. מורן מציין כי לחברה קיימים היום מספר הסכמים מול פעילי סלולר בעולם. הסכמים אלו כוללים התחייבות להשקה בתאריך מסוים וכן התחייבות לרכוש כמות מסוימת של מכשירים. "בחלק מהמקרים יש כבר הזמנות", אומר מורן.
מודו צפויה להציג בשבוע הבא בתערוכת הסלולר בברצלונה את המוצר הסופי שלה, כלומר מוצר עובד הכולל ארבעה ג'קטים שונים, שהם הבסיס החדשני של החברה. ג'קטים אלו, אשר משתלבים עם מכשיר הליבה של החברה, פונים כל אחד לקהל יעד שונה. לצד הג'קטים הסטנדרטיים יותר, תשיק החברה ג'קט בשם night jacket בעל סגנון עתידני המשלב לוח מקשים זוויתי, נקודות אור מהבהבות, אמצעים לצילום לילי וממשק משתמש ייחודי. בנוסף תשיק את ה- street-art jacket המעוצב בהשראת אומנות הרחוב ומדגים עיצוב שכבתי המשלב רמקולי סטריאו ומקשי מוסיקה ייעודיים.
מורן לא מתחמק מהתייחסות לקשיים שחוותה מודו במהלך השנה, אשר אילצו אותה לפטר עשרות עובדים ולעכב את ההשקה הראשונה. "עברנו שנה לא קלה ומורכבת. המשבר הכלכלי השפיע עלינו מאוד, אך למרות זאת הצלחנו לגייס כ-85 מיליון דולר עד היום, מתוכם כ-65 מיליון דולר באוקטובר האחרון. אומנם רצינו לגייס יותר, אך בהתחשב בסיטואציה, זה יפה מאוד. במהלך השנה פתחנו מרכזי פיתוח בגליל ובקרואטיה, גם זה תולדה של המשבר. חברת התוכנה הישראלית ממנה רכשנו את התוכנה למכשיר שלנו, הפסיקה את פעילותה. נאלצנו לקנות ממנה את התוכנה המקורית, ולגייס אלנו את האנשים שלהם. תקלה זו היא אחת הסיבות להשהיה בהוצאת המוצר שלנו לשוק", אומר מורן.